- lör 20 sep 2014, 23:15
#900217
Halloj!
Tycker att bilen känns riktigt slö. Jag har fått tips om att kolla det variabla insuget. Jag har plockat av insuget och motionerat / smörjt. (Det var helt fastrostat) Är det någon som vet var vacuumslangen ska kopplas? Sen var inte stången som går in i klockan helt rak mot. Men den gick lätt att föra in och ut iaf. Hur lätt måste den löpa för att vacuumet ska orka dra den? Finns det att köpa en ny klocka om det skulle behövas?
Just nu är vacuumslangen kopplad till en liten "dosa" vid luftburken. Det går två vacuumslangar in i den och en elkontakt. Är det rätt?
*EDIT* Efter väldigt djup googling verkar det som att vacuumet är kopplat rätt. Det är en magnetventil som styr vacuumet till det variabla insuget. Nu blir nästa fråga, hur vet jag att den gör sitt jobb?
Tacksam för svar!
//Andreas
Tycker att bilen känns riktigt slö. Jag har fått tips om att kolla det variabla insuget. Jag har plockat av insuget och motionerat / smörjt. (Det var helt fastrostat) Är det någon som vet var vacuumslangen ska kopplas? Sen var inte stången som går in i klockan helt rak mot. Men den gick lätt att föra in och ut iaf. Hur lätt måste den löpa för att vacuumet ska orka dra den? Finns det att köpa en ny klocka om det skulle behövas?
Just nu är vacuumslangen kopplad till en liten "dosa" vid luftburken. Det går två vacuumslangar in i den och en elkontakt. Är det rätt?
*EDIT* Efter väldigt djup googling verkar det som att vacuumet är kopplat rätt. Det är en magnetventil som styr vacuumet till det variabla insuget. Nu blir nästa fråga, hur vet jag att den gör sitt jobb?
Tacksam för svar!
//Andreas
Senast redigerad av 1 andreasw, redigerad totalt 0 gånger.
Mitt 850 Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289555