- sön 17 dec 2006, 23:56
hehe det är sant! hade en saab 900 turbo (96års) innan min nuvarande s60, saaben var chippad och 2½ från turbon och sånt. då var jag var ja tvungen att dra ner till 3/4 för att köra om snyggt och fort:) dock så var det högtrycksturbo så det var lite ballare.. trist som fan med lätt i bilen nu, sittter fortfarande och väntar på att man skall dras tillbaka av trycket som man fick av högtryckan!, fast s60 rör på sig med med ppc och 2½ :)
Jhonny skrev:Loner skrev:Intressant, körde ju 850 glt förrut och är därmed van att varva motorn för att få lite "drag".Ligger kvar på Femman när jag kör om ( 90 km/h + )
Men det jag har märkt hittils med 2.4t'n är ju att det går nästan lika bra att göra omkörningar på 4:an som på 3:an, nästan så den känns piggare på 4:an :roll:
Vill ha lite mera "old-school" och få varva bilen, och momentkurvan verkar ju mycket bättre efter en PPC uppdatering..
/L![]()
Har en S60 T5. BSR steg 3. Men de är samma här, min drar nästan bättre på femman än om jag går ner på fyran. Förra bilen va en 850 glt för mig med, å där fick man växla lite :)
hehe det är sant! hade en saab 900 turbo (96års) innan min nuvarande s60, saaben var chippad och 2½ från turbon och sånt. då var jag var ja tvungen att dra ner till 3/4 för att köra om snyggt och fort:) dock så var det högtrycksturbo så det var lite ballare.. trist som fan med lätt i bilen nu, sittter fortfarande och väntar på att man skall dras tillbaka av trycket som man fick av högtryckan!, fast s60 rör på sig med med ppc och 2½ :)
volvo s60 2.4t - 01