Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bender
Hejsan,

Var och körde i lite snöstorm för ett tag sen. Och gjorde misstaget att starta bakre torkaren när det börjar bli tjockt med snö där bak. Torkaren gick ett par decimeter sen var det stop. Då jag stannade var det 6-7 centimeter på bakrutan.
Nu går den väldigt knackigt och stannar med jämna mellanrum. Och om den stannar kan jag få igång den genom att dra den en bit för hand.

Är motorn körd då? Det känns så, men tänkte kolla om nån vet. Fick inget bra svar på Volvo.

mvh/Thomas
av Bender
Jag vill tillägga att den stannar oftare när jag kör på intervall.

Kan reläet vara knas?

mvh/Thomas
Användarvisningsbild
av #27
Funkar den bättre om du öppnar bakluckan eller stanar den då? de jag funderar på är om de är ett kabelbrot vid vänster gångjärn..
av Bender
Nu har jag testat lite snabbt och jag märkte ingen skillnad.
Men jag ska undersöka lite närmare.

Tack för tipset!
av loman
det sitter ett nylon kugg i "växellådan" på baktorkarmotorn. den har blivit
ner nött på min d5à... i vändläget stannar torkaren så att man måste putta på!?? går ej köpa löst
av uffeason
Har samma bekymmer på fruns V70 -05. Hos Volvohandlaren var beskedet att det kan gå att smörja upp dreven i vissa fall. I annat fall är det byte av motor. I mitt fall tar Volvo det på good-will då detta är ett vanligt fel.
av Bender
Jag tror att det är något elektriskt fel, för den låter ingenting när det strejkar.
Och nu har skiten stannat helt! Får nog köpa ny motor trots allt.

Men kan man få det på goodwill? Hur länge då? Jag har en 04a som gått 12000mil.
av uffeason
Bender!

I vissa fall skrev jag:-) När dreven hargett sig så medför ju detta att också motorn bränner. Tror inte du skall räkna med good-will efter 12000 mil, men lycka till

Nej jag har bockat i fartkameravarning. Hål[…]

Motorskölj 4 gånger, nytt filter, ny Bi[…]

Hur tänkte du bygga en sådan

Värmare XC60 22-

Din historia faller på att motorn startar di[…]