NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 740dala
Här märkt att bromsarna fram börjat skrapa lite lätt,har mrf garanti fortfarande, är rädd att det ska bli värre.är det beläggen som börjar bli dåliga tro? Och går det på mrf garanti?

Mvh mattias
av Lövet
Oftast belägg och njae, inte helt säkert det går på garantin (slitdel). Du kan dock argumentera för att bromsarna är felaktiga om det stod "utan anmärkning" på bromsarna i varudeklarationen.

Vilken bil är det?
av 740dala
V50, okej ja i varudeklarationen stog det att allt var ok och i bra skick.. Fast om beläggena blir dåliga efter en månad så borde dom ju inte vart i bra skick när bilen såldes? har för mig att jag läst nånstans att allt som händer inom typ 2-3 månader räknas som ursprungligt fel och ska lösas av bilfirman?
av Lövet
Precis. Jag har reklamerat bilar med just den argumentationen. Bromsarna kan inte ha varit i normalt skick om de är utslitna efter bara någon månad. Har fått rätt 2 av 2 gånger men det krävs en del argumentation för de flesta bilfirmor vägrar kategoriskt ta slitdelar.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja då är det bara att stå på sig. Bedömningen "I bra skick" bör innebära minst 40% kvar av beläggen eller liknande. Annars tycker jag det räknas som bra att veta grej.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw