Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hakank
Har tagits upp förr. Men det är förakräckligt vad kassa orginalbladen är. 1000 mil och slut. Beställde nyss nya Wipers som jag gjorde till förra kärran. Funkade 6000 mil bekymmersfritt och var OK när jag sålde bilen.
av Exquattro
Håller verkligen med. Jag bytte till Bosch förra hösten var det nog, och vilken skillnad. Original var överhuvudtaget aldrig bra. Uselt :(
Användarvisningsbild
av Koldstart
Exquattro skrev:... bytte till Bosch förra hösten var det nog, och vilken skillnad. Original var överhuvudtaget aldrig bra. Uselt :(
Nogen som vet viklet fabrikat originaltorkerbladen är? Velao, Bosch, Bölk ???

Har just köpt 2 par nya Bosh torkerblad til min S60-II (188,98 parret + 79 levering - DKK förstås). Dom kom direkt fån tyskland men ble köpt här:

http://www.bildeleshop.dk/volvo/s60-ii/ ... e-og-gummi

Normalt är det mycket billigare at handle Volvo reservdelar i Sverige, men med denna indra marknaden, innom EU, får man kanske lika billiga standard-varer i DK som i S :???:
av Exquattro
Såvitt jag har fått rätt uppgifter så är original Valeo. De passar jag mej för i framtiden. Priset för dina Bosch torkarblad verkar vara ganska billigt, jag har för mej att jag betalade ca 380SEK.
Användarvisningsbild
av hakank
Mina Wipers gick på 299:- inklusive frakt, Håller dom också 6000+ mil som de förra är jag riktigt nöjd.
Fel efter byte VVT

XC90 2,5T 2003 Får snart be om ursäkt […]

Precis :-) En hjälte är du Erik Å[…]

Tackar, får kolla även det!

Katalysator...

Misstänker det.... Men... Nu va ju fläns[…]