Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Stänger av funktionen under vinterhalvåret då mina speglar frusit fast
flera gånger.
Vojje skrev:enda säkra sättet att kolla att bilen är låst är att känna på alla dörrarna inkl. bagaget och tanklocket :wink:
Ha ha javisst är det men dagens stressade människor har väl inte tid med det lr :mrgreen: Visst tycker också det ser töntigt ut med infällda backspeglar men som en del påpekat här så ser man att bilen är låst och är man tvungen att parkera på trånga parkeringsplatser så kan det vara bra. Själv tyckte jag det var bra när jag tog färjan över till Danmark i somras, bilparkeringen på färjan är ju ganska tight minst sagt (HMM). Får se hur jag gör men lutar åt att jag stänger av den funktionen på vintern. (D)
Vojje skrev:enda säkra sättet att kolla att bilen är låst är att känna på alla dörrarna inkl. bagaget och tanklocket :wink:
Hur gör de som har keyless? Så fort jag tar i dörrhantaget så låser ju bilen upp igen ju :) För övrigt har jag funktionen med backspeglarna aktiverad året om. Har inte haft problem någon gång.
Perra83 skrev:Min S60 Classic lät inte kul när det var snö och is runt speglarna. När möjligheten finns vill inte ja chansa att något i plast spricker och spegeln inte blir sig själv längre.

Samma här :-)-) Säkert ömtåligt och dyrt :-O)
Perra83 skrev:
Keyless............. (S)
naturligtvis får ni leta upp ngn, som ser någorlunda pålitlig ut, som håller era nycklar så att ni kan kontrollera dörrarna.
Måste jag förklara allt :lol:
helgonet1 skrev:
Perra83 skrev:Min S60 Classic lät inte kul när det var snö och is runt speglarna. När möjligheten finns vill inte ja chansa att något i plast spricker och spegeln inte blir sig själv längre.

Samma här :-)-) Säkert ömtåligt och dyrt :-O)
En ny spegel med blis kostar ju 5-6 papp, och då är inte ens kåpan eller spegelglaset med.
Jag har en diod som blinkar rött och små piggar som åker ner i dörrsidorna när bilen är låst, kanske är det extrautrustning?

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]