Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Ok, sista budet från bilhandlaren blir detta: Om vi säger såhär då. Ocean Race kostar 9900 (metallic kostar 7900) så det blir 281000 med nuvarande rabatt. Jag kan sponsra i såna fall halva dvs 5000 så 276000:-

Bra eller skit?
Användarvisningsbild
av SvenB
volvobrasse skrev:Hmm han säger följande:
Vinterhjul på alufälg hakka 8 dubbade däck är inräknat. Han skulle se vad han kunde göra på priset. Han säger: "en idé om du vill ha metallic är att lägga till ytterligare 2000 så får du ocean race med skinn sportstolar 17" fälgar osv."
Men backar han på detta då?
Användarvisningsbild
av volvobrasse
SvenB skrev:
volvobrasse skrev:Hmm han säger följande:
Vinterhjul på alufälg hakka 8 dubbade däck är inräknat. Han skulle se vad han kunde göra på priset. Han säger: "en idé om du vill ha metallic är att lägga till ytterligare 2000 så får du ocean race med skinn sportstolar 17" fälgar osv."
Men backar han på detta då?
Jag frågade om detta, för det lät ju som han menade 271 000 + 2000:- Men ha svarade:

"Nä. Metallic kostar 7900:-, Ocean Race kostar 9900:-"
Användarvisningsbild
av SvenB
Mitt råd om du vill ha den bilen, slå till. Snåla inte in på "lull-lullet" som du nosat på. Risken är stor att du kommer att ångra dig för att du "sparat 5.000:- och kommer att gräma dig sen. :)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
SvenB skrev:Mitt råd om du vill ha den bilen, slå till. Snåla inte in på "lull-lullet" som du nosat på. Risken är stor att du kommer att ångra dig för att du "sparat 5.000:- och kommer att gräma dig sen. :)

Jag har nu fått slutligt pris:

V60 T3 Bensin manuell låda.
Your Ocean Race
Svart Metallic (fick välja mellan blå, silver och svart metallic)
Vinterdäck på alu

Pris: 273 000.

Det enda jag undrar över nu, två frågor som återstår är

1. Teknikpaketet, är det värt dom extra pengarna? För grundutförandet har ju annan display och mätare etc? Är det något ni tycker man borde satsa på? Skiljer ju 4 000:-, är det värt det?

2. Ljudsystemet, hur pass bra är det utan lull-lull?

3. Xeonljus, följer det med detta?
av Säljarn2000
Teknikpaketet innehåller även parksensor bak, vilket bör finnas på varje bil.
Tror även att bilen blir mer attraktiv på beg.marknaden med detta paket.
Ljudsystemet räcker till för de flesta, nästa nivå kostar väl ca 9.000 kr till.
Xenonljus är standard i Momentum, som Ocean Race bygger på.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Säljarn2000 skrev:Teknikpaketet innehåller även parksensor bak, vilket bör finnas på varje bil.
Tror även att bilen blir mer attraktiv på beg.marknaden med detta paket.
Ljudsystemet räcker till för de flesta, nästa nivå kostar väl ca 9.000 kr till.
Xenonljus är standard i Momentum, som Ocean Race bygger på.
Hmm men här blir jag inte riktigt klok. Säljaren sa att med ett tillägg kostar backsensor 3000:- vilket jag tänkte möjligtvis ta. Frågan är om man behöver annan instrumentbräda samt större skärm?
Fel efter byte VVT

Jadå, enda gången jag backar är j[…]

B230F går fett

Varför ska du sänka trycket?? Bräns[…]

Katalysator...

Har för mig att det finns någon lagnin[…]

Som rubriken lyder..någon som vet? V70 201[…]