Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
s6025t skrev:Tyvärr är det väl alltid så att nya bilar har en tendens att bli billigare o billigare ju längre in på varje nytt modellår den kommer.
ja, det är ju synd...
av CHSC
Så fort man har beställt ska man sluta hålla koll, lätt att man retar sig annars.
av Johanu71
Dum fråga, men hur ser ni om bilen är ändringsbar eller inte. Står inget i min orderbekräftelse eller på "min Volvo"
Lade beställning i början på v.35 och funderar på färgbyte.
av Petke
Johanu71 skrev:Dum fråga, men hur ser ni om bilen är ändringsbar eller inte. Står inget i min orderbekräftelse eller på "min Volvo"
Lade beställning i början på v.35 och funderar på färgbyte.
Dit står på "Min Volvo" om man går in på leveransstatus står det följande för mig:

Din Volvo är orderlagd
Du kan ändra din order t o m: 2014-09-17

I mitt fall verkar det inte hjälpa. Talade men säljaren idag och han trodde inte det gick att ändra motor och få de nya priserna, men han skulle kolla med volvo på måndag i alla fall. Men jag är inte hoppfull. :(
av 5cylindrar
I värsta fall kanske du har möjlighet att utnyttja MRF's villkor där man kan läsa följande:

"Avbeställer konsumenten bilen inom en vecka efter det att bindande avtal har ingåtts har
säljföretaget rätt till ersättning med 1,5 % av det avtalade priset, dock lägst 3 000 kr för en ny bil
och 1 500 kr för en begagnad bil"

Om du verkligen vill ändra till D5 så finns kanske denna möjlighet till avbeställning om nu inte din säljare frivilligt går med på det.
av Arese
5cylindrar skrev:
Hur tycker Ni Volvo skall hantera en sådan situation? Är köpt köpt eller skall de skicka med driver support paketet på en redan beställd bil?
Allt är förhandlingsbart!

Råkade ut för samma sak 2008 när vi hade beställt en V70II. Då sänktes priset under leveranstiden. Jag sa bara till vår säljare att jag utgår från att jag skulle betala det lägre priset om han var intresserad av att behålla oss som kunder. Vi fick betala det lägre priset (vill minnas att det var ca 10k). Har köpt 3 nya bilar av honom efter det...

Lycka till!
av Petke
Har talat med säljaren idag och det verkar som att jag kommer få Byta från D4 till D5 för 3.000:-
Alternativt så kunde jag fått priset sänkt med 11.000:- om jag behöll D4, men det valet var inte svårt :D

Ändringen kunde iofs inte utföras förens imorgon hos volvo, så det är inte helt säkert än. Volvo måste godkänna det också antar jag.
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag fick blankt nej av min säljare som menade att det var andra rabatter och paket som gällde när jag beställde bilen. Räknade snabbt och kom fram till att med de paket jag har så skulle det bli dyrare med nya rabatten med driver supportpaketet. Så det är olika paket som gäller ibland och efter man har beställt, ska man blunda för nya erbjudanden som dyker upp.
Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]