- tor 18 sep 2014, 19:33
#899636
Hej alla!
Har en liten fundering.. Jag är sugen på att ansluta en baslåda av den där platta typen som man lägger under förarstolen i min S70-00. Jag är dock inte speciellt sugen på att böka med att dra ström ifrån batteriet och in till kupén.
Jag har 2st cigguttag, ett på det vanliga stället och ett mellan framstolarna mot baksätet. Att kunna ta ström och jord ifrån det cigguttaget skulle förenkla en del..
Den aktiva baslådan har en maximal effekt om 120w RMS vilket i min värld borde innebära att den drar 10A vid fullt blås. Så lär man aldrig spela och såvitt jag förstår kan man belasta cigguttaget med max 15A. Alltså borde det fungera utmärkt. Ändå skakar folk jag pratat med om saken på huvudet och undrar om jag förlorat förståndet..*s*
Så.. Vad gäller? Rent matematiskt borde det fungera utmärkt och med ström ifrån det bakre ciggutaget snackar vi kabellängder gott och väl under en meter.
Så.. Funderingar?
Har en liten fundering.. Jag är sugen på att ansluta en baslåda av den där platta typen som man lägger under förarstolen i min S70-00. Jag är dock inte speciellt sugen på att böka med att dra ström ifrån batteriet och in till kupén.
Jag har 2st cigguttag, ett på det vanliga stället och ett mellan framstolarna mot baksätet. Att kunna ta ström och jord ifrån det cigguttaget skulle förenkla en del..
Den aktiva baslådan har en maximal effekt om 120w RMS vilket i min värld borde innebära att den drar 10A vid fullt blås. Så lär man aldrig spela och såvitt jag förstår kan man belasta cigguttaget med max 15A. Alltså borde det fungera utmärkt. Ändå skakar folk jag pratat med om saken på huvudet och undrar om jag förlorat förståndet..*s*
Så.. Vad gäller? Rent matematiskt borde det fungera utmärkt och med ström ifrån det bakre ciggutaget snackar vi kabellängder gott och väl under en meter.
Så.. Funderingar?