Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mariee
Imorse skulle jag iväg med bilen och till min förvåning kunde jag inte öppna bilen varken med dosan eller med nyckeln. Inget händer.
Vad ska jag göra? Tips mottages tacksamt.

Bilen är en V70-01
/Marie
av Naikon
Hej!

Nu har du visst hamnat i fel del av forumet om du nu har en V70 -01, så jag har inte likadan bil som dig.

Kan du se om det sitter någon batterilucka i baksidan av fjärrdosan? Kanske kan vara så att ett batteri är slut i den?
av Mariee
Kollade igen och fann den rätta delen i forumet. Tack.
Om dosan inte funkar, så borde i alla fall nyckeln funka.
Så man står här helt handfallen.
av Naikon
Du råkar inte ha en reservnyckel eller extradosa du kan prova?

Annars låter det som att bilbatteriet skulle kunna ha laddat ur. Men det blir ju svårt att öppna motorhuven när bilen är låst.

Här är en med liknande problem: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 2&start=75
Inga lätta lösningar direkt... ringa bilbärgare kanske är ett lättare alternativ. Kolla om det kan gå på försäkringen.
Senast redigerad av 2 Naikon, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Har du provat bakluckelåset också? Eller finns det inget nyckelhål där på V70N?
Tyvärr är det ju ofta så att har man fjärrlås så använder man sällan nyckelhålen, vilket ofta leder till att dom helt enkelt fastnar, så står man där som ett fån den dagen fjärrisen slutar fungera :roll:
av Malmstroem
Hur länge sen var det du använde nyckeln?

Det är tyvärr inte helt ovanligt att låsen beckar igen när de aldrig används. Prova att smörja och se om det går bättre.

Det kan vara fel på din dosa (eller dåligt batteri). Det kan vara slut på batteriet i bilen, och det kan vara fel på den fjärrstyrda öppningen i bilen. Det är bara felsökning som kan bestämma vad som gått fel i ditt fall.
av Mariee
Nu är problemet löst!
Hade igång en grej i bilen som drog all ström. Hade helt glömt.
Jag kunde som sagt inte öppna förardörren med min nyckel men sedan när mannen provade så gick det.
Tack alla för att ni ville hjälpte!
/Marie
Användarvisningsbild
av SvenB
Se där, män är bra ibland. :-)-)
Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]