Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Hej, jag har några trådar uppe om V60 men startar en nya här då frågeställningen är lite annorlunda. Har fått ett pris på en V60 Momentum T3 manuell bensin på 271 000:-. Vad tycker ni andra, är det ett bra pris? Borde man pruta mer på ett sådant pris? Sedan är jag osäker om jag ska ta metallic eller solid färg.

Dom kan tänka sig att köpa in min V70 Flexifuel 2009 för 87 000:-, dom ligger väl runt 110 på begagnatmarknaden.

Vad tycker ni andra, en ok affär?
Användarvisningsbild
av ersj
Om det är en V60 T3 Momentum utan något mer så är det inte ett bra pris. Enligt bygg din Volvo kostar en V60 T3 Your Edition Momentum 269 900 där Your innebär att du dessutom får eluppvärmd ratt, eluppvärmt baksäte och bränslevärmare med tidur. Med vinterdäck och metalliclack skulle det vara ett mer okej pris med 271 000. Personligen valde jag en passion röd då jag tycker 8000 är ganska mycket pengar och lade då hellre till teknikpaketet som kostar ungefär samma.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
ersj skrev:Om det är en V60 T3 Momentum utan något mer så är det inte ett bra pris. Enligt bygg din Volvo kostar en V60 T3 Your Edition Momentum 269 900 där Your innebär att du dessutom får eluppvärmd ratt, eluppvärmt baksäte och bränslevärmare med tidur. Med vinterdäck och metalliclack skulle det vara ett mer okej pris med 271 000. Personligen valde jag en passion röd då jag tycker 8000 är ganska mycket pengar och lade då hellre till teknikpaketet som kostar ungefär samma.

Hej, hmm kan du ge mig ett exempel för jag får inte det priset?
Användarvisningsbild
av ersj
volvobrasse skrev:
ersj skrev:Om det är en V60 T3 Momentum utan något mer så är det inte ett bra pris. Enligt bygg din Volvo kostar en V60 T3 Your Edition Momentum 269 900 där Your innebär att du dessutom får eluppvärmd ratt, eluppvärmt baksäte och bränslevärmare med tidur. Med vinterdäck och metalliclack skulle det vara ett mer okej pris med 271 000. Personligen valde jag en passion röd då jag tycker 8000 är ganska mycket pengar och lade då hellre till teknikpaketet som kostar ungefär samma.

Hej, hmm kan du ge mig ett exempel för jag får inte det priset?
Välj V60, T3, Momentum och sedan under erbjudanden Your Edition Momentum med tidur, då går priset ner från 281 000 till 269 900.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Hmm han säger följande:
Vinterhjul på alufälg hakka 8 dubbade däck är inräknat. Han skulle se vad han kunde göra på priset. Han säger: "en idé om du vill ha metallic är att lägga till ytterligare 2000 så får du ocean race med skinn sportstolar 17" fälgar osv."

Låter bra?
Användarvisningsbild
av SvenB
Nu verkar försäljaren vilja sälja igen. :D
Användarvisningsbild
av ersj
Det blir nog då en Your Edition Momentum med Ocean Race. Denna kombinationen gick inta att välja på varken V60 eller V40 när jag beställde min bil för drygt två månader sedan, hade det gått hade jag valt detta. Skinklädsel, metalliclack, 17"mm för 10 000! Nu blev jag lite avis. Ska hämta min V40 T3 Your Momentum idag men blir nog bra ändå hoppas jag

Leta i sprängskisserna på www.volvopart[…]

Katalysator...

Hej! På min 945 Turbo - 97 så har f&ou[…]

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]