Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Undercover702
Jag har en v60 r-design 2012 med keyless drive. Har haft bilen i 2 månader
Jag skulle öppna passagerardörren nyss och då funkade inte upplåsningen, tänkte inte mer på det och hämtade det jag skulle hämta i bilen. Men när jag sedan skulle låsa den genom att hålla fingret över sensorn så låser inte bilen sig. Testar alla andra dörrar och det fungerar överallt utom på passagerardörren.
Är det någon som har varit ute för detta?
Kan man reseta keyless drive?
Om det ät något fel måste man då byta ut ett styrsystem eller räcker det med att byta sensor i dörren?
Kan det vara batterierna i dosan?

Är tacksam för svar.

Mvh Christoffer.
av pergrein
Felet sitter i kontakten till handtagen där det blir dålig kontakt pga kontaktblecken inne i honan böjs ut lite.
Bara att ta lös handtagen och trycka ihop dom och dit med lite kontaktsprej.
Det är därför Volvo har bytt till en ny sorts kontakt från MY13 eller MY14.

Har själv haft problem med HF, HB och VB och konstigt nog har den dörr man öppnar mest (VF) ej strulat ännu.
Har fått 2st nya handtag (VB & HB) av Volvo men felet återkom och jag tog då och felsökte själv och kom fram till att det är kontakten.

Med vänlig hälsning
Per
Användarvisningsbild
av joel80
Eftersom du köpt bilen hos handlare (som jag förstod det) kan du åka förbi dem och be dem fixa det. Kan vara bra att det tas upp som ett problem hos dem om du får mer problem längre fram. De första 6 månaderna räknas ju alla sånna problem som uppstår som ursprungsfel och ska fixas av säljaren utan kostnad.
(Konsumentköplagen.. har inte med nån garanti att göra.)
Användarvisningsbild
av sony
Pilla inte själv om du inte kan. Man skruvar inte löss v60 ytterhandtag hur som helst. Skruvar du löss för mycket är det kört. Var försiktig .
Hjälp med Vida

Tack Jallemet. Saken är att min OBD läsa[…]

Katalysator...

Om du har original downpipe (främre avgasr&ou[…]

Kontaktlim borde väl fungera

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]