Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det stämmer. T4 är minimum för aut. Jag rekommenderar varmt volvo on call och driver support. Det känns som en helt annan bil med det. Helt ovärderligt bra. Annars är momentum en bra basnivå!
Jag är ny här på forumet och har precis köpt en T3 från 2012. Jag tycker att den räcker. Men om du gör det kan ju bara du svara på. Snål på bensin är den om man kör med framförhållning. Körde Ystad - Ullared t.o.r med adptiv farthållare inställd på skyltad hastighet + 3 km/h, blev skyltat hastighet enligt gps'en, och fick en förbrukning på 0,63 vid pumpen. (0.60 enligt färddatorn). Jag är så in i h........ nöjd med min T3. Steget upp till T4, 180 hk, innebär att dom 30 extra hästarns kommer väldigt högt upp i varvtalsregistret. Vridet påverkas tydligen inte. Mitt råd är - Provkör. Växellådan tycker jag också är skön. Precisa lägen och väldigt lättväxlad.

Senaste bilen var en Passat 2000, så då blir ju allt bättre. :D

(Äntligen tillbaka i en Volvo)
EbbevonVolvo skrev:Jag är ny här på forumet och har precis köpt en T3 från 2012. Jag tycker att den räcker. Men om du gör det kan ju bara du svara på. Snål på bensin är den om man kör med framförhållning. Körde Ystad - Ullared t.o.r med adptiv farthållare inställd på skyltad hastighet + 3 km/h, blev skyltat hastighet enligt gps'en, och fick en förbrukning på 0,63 vid pumpen. (0.60 enligt färddatorn). Jag är så in i h........ nöjd med min T3. Steget upp till T4, 180 hk, innebär att dom 30 extra hästarns kommer väldigt högt upp i varvtalsregistret. Vridet påverkas tydligen inte. Mitt råd är - Provkör. Växellådan tycker jag också är skön. Precisa lägen och väldigt lättväxlad.

Senaste bilen var en Passat 2000, så då blir ju allt bättre. :D

(Äntligen tillbaka i en Volvo)
Skönt att höra! En T3 bensin manuell är just vad min budget klarar just nu :) Helst hade jag velat ha en automat dock. Vet inte om jag gör en miss med att hoppa den eller ej. Förmodligen.
crumpets skrev:Det stämmer. T4 är minimum för aut.
Vad är det Bilia Södermanland offererar då? Är det tryckfel?
http://www.blocket.se/sodermanland/Volv ... ?ca=17&w=3
Jo T3 finns med automat enligt bygg din Volvo. MEN CO2 går från 134 till 167 och 0-100 går 0,8 sek långsamare. Ingen låda jag skulle betala 17900 för iaf.
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]