Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sceptic
toksmurfen skrev:Snackade med Volvia ang. detta och dom går på det som står i Transportstyrelsen register och det skilde 300:- om året i försäkring med Polestar på D3 jämfört utan Polestar.
Märkligt, jag frågade Volvia samma sak idag då jag var osäker på om det krävdes en besiktning av den Polestaroptimering jag gjorde i april. Den person jag pratade med sa att det inte blev någon som helst skillnad i kostnad och att det inte krävs någon besiktning. Jag nämnde aldrig vilken modell jag har så det lär väl vara samma oavsett vilken modell man har.
Användarvisningsbild
av ER
Att det inte krävs besiktning är ju helt fel och att säga att premie inte påverkas stämmer ju bara till 100% om man skiter i att regga om bilen så att siffrorna motsvarar verkligheten.
Kan tänka mig att det är beroende på fall till fall om och premien påverkas. Gasglad 18 åring med nytagen lapp skall ju som sig bör premieras hårt pga risken den personen utgör med mera pulver under huven medans farmor agda 65 knappt påverkas alls om bilen råkar få 20-30hk mera för alla grupper skall givetvis betala rätt premie för sin egen risk, inte andras.
Användarvisningsbild
av Sceptic
ER skrev:Att det inte krävs besiktning är ju helt fel och att säga att premie inte påverkas stämmer ju bara till 100% om man skiter i att regga om bilen så att siffrorna motsvarar verkligheten.
Uppgifterna tycks variera beroende på vem man pratar med på Volvia och vad gäller registreringen hänvisar de till transportstyrelsen?!

Vad är det då som gäller, kan jag vänta med att registrera min Polestaroptimering till besiktningen i höst? Fick intrycket att det inte behövdes någon extra besiktning för just detta när jag gjorde optimeringen på Bilia i april.

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]

Elpriset

5300:- för 2150kWh under januari, områd[…]

Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]