Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

volvobrasse skrev:
SvenB skrev:
Är du säker på att du kan få garanterat restvärde på någon Volvo. Det vore ju en enorm risk för Volvo.
Dom flesta andra bilmärken räknar ut ett restvärde och det får man veta innan man påbörjar leasingen, så är det med vissa Volvomodeller fick jag berättat för mig idag, men alltså inte V60! Jag tycker ju att utan den garantin så är ju privatleasing helt vidrigt! För då tjänar bilhandlaren oavsett om bilen är värd mer eller mindre då man lämnar tillbak den. Det kan ju bli en riktigt dyr historia för kunden, även med en bil som ser exakt ut i skick som när man hämtade ut den.
Den "garantin" ska du nog ta lätt på, för det är precis vad du skriver.De räknar ut ett restvärde, men det är inte garanterat utan bara för att få fram leasingsumman. När du sedan lämnar tillbaka bilen värderas den. Avviker då värdet för mycket från det som räknades fram, får du nog snällt betala eller, om du kört mindre än vad ni räknat fram, få lite tillbaka. ;-//
Aldrig hört om någon som fått tillbaka överskott vid privatleasing. Överlag är det en rätt oskön finansieringsform om man börjar räkna ordentligt.
Stefans 968

Vart bromsbyte i bak idag. IMG_1324.jpeg IMG_1[…]

Jag har en likadan och min uppfattning är ned[…]

Volvo xc70 2011 svårstartad

Ok då ska jag testa ditt tips nästa g&a[…]

Det framgär inte om det är en bensin ell[…]