Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exquattro
Jag åkte fast i fartkamera häromdagen, förargliga pengar och jag var inte ens medveten om att jag körde för fort(50 på 40-väg) :evil: Sen dess har jag testat att använda speedlimit-knappen just på 50-väg och börjar gilla funktionen. Kör i lämplig hastighet, tryck in den och bilen går inte fortare hur man än gasar. Det är ju världslätt att komma upp i böteshastighet på 50-väg, speciellt med automatlåda. Dessutom använder man oftast inte farthållaren där. Jag har aldrig använt finessen innan, kanske bara jag som inte tänkt på det :oops:
av chaffis75
Jag har också börjat använda speed limit funktionen som du, dvs framförallt i stan på 40 vägar, tycker det är perfekt för det är inte lätt att hålla 40 med eller utan automat.
Fredrik
av Exquattro
Jag tror inte att det är många(inklusive mej själv) som överhuvudtaget har testat det. Knappen liksom bara sitter där till ingen nytta. Att det kan spara pengar är jag övertygad om.
Användarvisningsbild
av crumpets
Speedlimit är klockren. Jag har bara använt den som b-farthållare på fordon utan det, samt för att inte gå över de hastigheter som diverse testförfaranden innefattar, men vill man inte glömma bort sig är det en finfin funktion tycker jag.

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Vevlager v50 1.8f

Mors. Jag håller på och renoverar en f[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås