Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
Perra83 skrev:I C30:n får vi precis plats med en liten bur för vår mops.
Vi hämtar en till mops den 25:e.
gud, vad jag blir avundsjuk :-)-)

(nu fattar jag ditt nick också. Perra = (hon)hund på spanska)
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Har haft en foxterier valp i bur i bilen. Det gick precis men hatthyllan fick åka bort.
Användarvisningsbild
av TobbeL
Jag fick plats med en italiensk mastiff á 60 kg i bagageutrymmet utan några större problem, men det var för en kort engångsresa och då fick hatthyllan givetvis stanna hemma. Dels känns insteget lite för högt (risk för att hunden repar lacken på väg upp om man inte har skydd) samt att det inte blir mycket plats över för annat, så även om det är görbart är det nog inte nåt jag rekommenderar som en permanent lösning.
Användarvisningsbild
av tedsvensson
Jag har en Shetland Sheepdog, modell större och han får ledigt plats där bak. Det som är bra är att jag har dubbellastningsgolvet så jag bara lyfter upp det när han ska åka så har en mjuk kudde där under. Dessutom kommer han ner en bit och sitter djupt (ingen risk att han far fram vid en kollision, jag har ingen bur - men ändå inte bra ur krocksynpunkt jag vet...). Det som är irriterande är att man hela tiden måste plocka ur hatthyllan när han ska åka. Då är en V60 bättre eftersom den har mjuk rullgardin man för bort.
Hade jag haft en Golden hade jag nog valt en större bil, V60 i alla fall. :wink:
av fredrikwt
En golden går in i en V40 utan problem. Hatthyllan ur bara.... Får utan vidare in 2 st sådana i min X1 och våra två amstaff fick plats i BMW 120 helt ok. En hund behöver inte V70 stor plats.
av linois
Vi har labrador och den får plats utan problem. Hatthyllan måste plockas bort.
V90 Meka själv

Hej Jag funderar på att köpa en V90, […]

Hej! Jag köpte mig en volvo s80 D5 från[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Att notcha ur balken lite för att ge mer […]

Konstigt elfel

Kolla om det finns några aktiva eller lagrad[…]