Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DJ
Lossa kontakten från låset. Om låset fungerar då så kan felet vara microbrytaren.
Om du vid denna manöver fick låset att fungera och stängde luckan får du inte upp den som vanligt, utan du måste använda nödöppnaren.

Vissa har tydligen fått låset att fundera en stund till genom att banka på det en stund, men lösningen är tillfällig. Jag gav 1150 spänn och det tog kanske 5 minuter att byta. Det blir inga felkoder.
av Korren
Hahahaha... det gamla beprövade "allt funkar med lite våld..." funkade även för mig.
Knackade på låset från olika håll, och "vips" så drog låsmotorn igång och funkade det igen. Skumt alltså!

Hoppas nu bara att det håller sig...?
Användarvisningsbild
av iaken
Mitt pajja idag också. Irriterande. Ingen verkstad kan man få tag i heller nu så här på en lördag då jag inte lyckats lösa det på egen hand.
Kan egentligen bara säga att carman´s tips funkade, bara att knacka med en gummiklubba eller annat "mjukt" så gick den tillbaka. Kanon,tack!
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]