Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Idag hörde säljaren av sig! Ska hämta bilen på måndag kl 15, fan vad långt det känns till dess.
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Nu har vi städat ur D5:an för inbyte imorrn, behöver egentligen inte göra det enligt säljaren men gillar inte att lämna ifrån mig en smutsig bil. Nu får det bli måndag!
av Johanu71
Min tog ett rejält skutt i natt.
Från 1687 i kö och steg 2 till "din bil är byggd" och steg 7 över natten.
Tycker fabriken håller bra tempo. Order lagd i systemet den 28/8 och bilen färdigbyggd på 18 dagar. Nu väntar transp. till Åf och lite fix där om nu allt stämmer.
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Idag fick jag äntligen hämta ut bilen! Den är bättre än jag kunde ana, tystare, bättre komfort, riktigt tok nöjd helt enkelt, nu får man se vilken bränsle förbrukning man kommer ner i efter inkörning. Hoppas det går undan för er. Bilen är helt klart värd att vänta på! Kommer fler bilder i morrn.
image.jpg
image.jpg (1.86 MiB) Visad 804 gånger
Användarvisningsbild
av Giggs
bibbedlizard skrev:Idag fick jag äntligen hämta ut bilen! Den är bättre än jag kunde ana, tystare, bättre komfort, riktigt tok nöjd helt enkelt, nu får man se vilken bränsle förbrukning man kommer ner i efter inkörning. Hoppas det går undan för er. Bilen är helt klart värd att vänta på! Kommer fler bilder i morrn.
Härligt, grattis! Väntar in fler bilder...ser riktigt bra ut ;)
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Har haft fullt upp denna dag med jobb och sen skynda sig hemåt genom Stockholm för att sedan ta hand om två barn så jag har inte hunnit ta några bilder på bilen idag. Har hunnit köra tio mil nu och vil bara ut och köra mer. Tycker att det är rätt skapligt tryck i motorn ändå om man jämnför med D5:an. Växellåda och motor jobbar otroligt fint ihop och man märker knappt växlingarna, ligger stadigt på ca 1100 vpm i 90. 1500 i 120. Tycker även att det är stor skillnad på ljudet i kupén med laminerade rutor. Fick även prova eluppvärmda ratten och framrutan i morse och dom kommer användas flitigt nu framöver, VOC appen fungerar bra om än kanske lite seg ibland. Har även lagt märke till att radion är mycket snabbare när man byter kanal och låter bättre dessutom. Digitala instrumentet är klockrent även stolarna är skönare. Tycker att s/s funktionen är riktigt snabb med automatlådan. Allt som allt känns bilen mycket mer premium och Volvo är nog snart i kapp sina konkurrenter som dom vill mäta sig med.
Ska försöka knäppa lite bilder i morgon.
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
tack ska ni ha! Här kommer lite bilder, en del bilder som jag tog gick inte att ladda upp tyvärr!
En grej som jag märkte idag var att svankstödet är bytt till en elektrisk knapp! Minns att ratten var ett elände att justera!
Bilagor
image.jpg
image.jpg (1.92 MiB) Visad 684 gånger
image.jpg
image.jpg (1.82 MiB) Visad 667 gånger
image.jpg
image.jpg (1.68 MiB) Visad 659 gånger
image.jpg
image.jpg (1.57 MiB) Visad 644 gånger
image.jpg
image.jpg (1.42 MiB) Visad 668 gånger
image.jpg