Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bjerven
Hej.

Har en V60 T3 Momentum sedan Juli 2014.
Privatleasar ett demoex. så bilen var redan färdigbyggd vid anskaffandet...
Enl. spec. ska det vara eluppvärmd ratt, men jag hittar ingen knapp eller inställning i MyCar för att slå av eller på.
Ska det finnas en knapp för den?
Eller går den på bakrute/spegel -avfrostaren, förarstolsvärmen eller i samband med att man använder bränslevärmaren???
Någon som kan upplysa en novis hur denna fungerar?
Användarvisningsbild
av Perra83
Ska sitta en knapp nere vid dom andra knapparna. Tror den brukar sitta längst ner till vänster. Symbolen är en ratt med typ tre stigande sträck.
av bjerven
Tack för svar Perra83

Aaa... OK. Någon sådan knapp finns inte.
Får åka in och ta ett snack med försäljaren. Jag vet att han pratade om elvärme i ratten när vi gick igenom bilen vid leverans.
Och i specen. står det att jag har klimatpaketet med bl.a. Elvärme ratt.
Volvo hade tydligen haft problem med rattvärmen och kunde inte leverera.
Bilen levererades med eluppvärmda spolarmunstycken istället...

Men tack ändå för svaren...
av Aman
Hej
Hoppas att mera utrustning ingick som kompensation i så fall. Rattvärmen är inte ens jämförbar med uppvärmda spolarmunstycken. Hade känt mig lurad. Bittert kalla vinterdagar, då värmen i spolarmunstycken inte hjälper kalla fingrar. Är underbart att ha rattvärme, kan inte tänka mig utan!
av bjerven
Aman:

Jag är nöjd ändå.

Bilen var färdigbyggd då det var en demobil som stått i bilhallen som s.k. tillbehörsbil och har utöver Momentumpaketet...

Klimatpaket ( Park.v m tidur, värme baksäte och eluppvärmda spolarmunstycken ist. för värme i ratten då )
Teknikpaket ( Audio HP CD 7", Digitalt kombiinstr., Park.hjälp bak och bluetooth )
Stylingsats ( 5 tonade rutor, 18" Modin fälgar, Front -tröskel och bakdekor med integrerade fyrkantiga slutrör )
Crystal vit metallic

Dessutom var den prissänkt med 80.000kr

Men visst hade det suttit fint med värme i ratten. Alla jag vet som har det säger att dom aldrig ska köpa en bil utan.
av bjerven
topers:

Jo, men det kostar...
Läste i en annan tråd här på forumet att det ligger på omkring 10K på en V70 -14.
Och det borde vara samma på en V60.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=101332

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Vevlager v50 1.8f

Mors. Jag håller på och renoverar en f[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås