Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Självreglerande till viss del. Jag mätte förbrukningen på en Defa Termini och en Claes Ohlson värmare mellan -25 och 0 grader för några år sedan. Det var inte många hundra watt som skiljde mellan svinkallt och "frost", vill minnas Defa värmaren varierade mellan 1250 och 1000w. C-O värmaren varierade väldigt lite och gav inte ens utlovad effekt vid -25 grader.

/Martin
Rådlös skrev:Så AndreasW, sätt inte in en för stor kupévärmare. Om den är reglerbar så välj t.ex 1200 watt eller något liknande. Det räcker långt.
Som jag skrev, jag har 900W och det funkar. Den har även ett 600W läge som jag använder nu och fram till det blir minusgrader
Perc skrev:Om den skramlar omkring på golvet och t.ex. råkar lämna liggandes riktad mot torpedväggen
Den jag har, har en "knapp" som trycks in när den "ställs" på rätt sätt. Skulle den välta så stängs den av. Jag har den ståendes i passargerarsätet :oops: Har riktig "gammaldags" läderklädsel och värmaren blir aldrig varmare än att du utan problem kan hålla i den. Annat var det med den jag hade innan. En "äkta" OK (Calix) från -70-talet i plåt och på 1800W. När den började bli gammal så rullade fläkten inte så fort längre....

Mvh
Lennart
lennarte skrev:Annat var det med den jag hade innan. En "äkta" OK (Calix) från -70-talet i plåt och på 1800W. När den började bli gammal så rullade fläkten inte så fort längre....
En sån hade jag också i min första bil. :D Ingen självreglering där inte. Och jag fick pensionera den av samma orsak som dig, fläkten orkade inte gå när det var kallt.

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Det vore ju ynkligt om klossarna var slut efter 40[…]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]

Felkod

Tack för bilderna. Ska bara leta upp ventilen[…]