- lör 13 sep 2014, 08:49
Ingen större undersökning innan köpet om man inte ser om det är Xenon eller inte.
Moderator: Moderatorer
Arne skrev:Det finns lösa glas, man behöver inte alls byta hela insatsen. Däremot är det lite pill att få loss glaset, sen ska det limmas fast med glassilikon, men är man normalt händig så går det bra.Arne !
Vojje skrev:är väl knappast avgörande för ett bilköp.Om man en gång vänjer sig vid ordentligt halvljus vill man nog aldrig vara utan det igen. Och självklart kollar man sånt före köp.
Perc skrev:Om man haft en 940 med halvdant halvljus så är man inte så insatt i detta!Vojje skrev:är väl knappast avgörande för ett bilköp.Om man en gång vänjer sig vid ordentligt halvljus vill man nog aldrig vara utan det igen. Och självklart kollar man sånt före köp.
Perc skrev:Jag hade en 940 med kass halv och helljus så jag vande mej vid det efter 12år.Vojje skrev:är väl knappast avgörande för ett bilköp.Om man en gång vänjer sig vid ordentligt halvljus vill man nog aldrig vara utan det igen. Och självklart kollar man sånt före köp.
Arne skrev:http://www.bildelaronline24.seDet är glas till äldre gråstarrvarianten där ljusbilden byggs upp i glaset, inte den nyare med plastglas som för övrigt är svetsat och där ljusbilden byggs upp i reflektorn.
334,98 kr/st
Finns även på v-parts.se, men kostar nästan dubbelt så mycket där.
Perc skrev:Tyvärr finns det dom som prioriterar annat vid köp som går att eftermontera till skillnad från säkerhetsrelaterat som xenon. Xenon har man från fabrik eller inte alls. Tar liksom 5 sekunder att kontrollera om det är halogen eller xenon men vissa bryr sig mera om tonade rutor, fälgar, vinge , subben etc . som alla kan eftermonteras enkelt eller ersättas med bättre.Vojje skrev:är väl knappast avgörande för ett bilköp.Om man en gång vänjer sig vid ordentligt halvljus vill man nog aldrig vara utan det igen. Och självklart kollar man sånt före köp.
Ghorille skrev: Jag hade en 940 med kass halv och helljus så jag vande mej vid det efter 12år.Det är ju motsatsen till utgångspunkten. Har man aldrig vant sig vid bra ljus så struntar man i det, men har man en gång vant sig så går man aldrig bakåt, man letar efter sätt att få bättre ljus lagligt.
Så det var inte självklart att kolla det!