Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joohans
Det låter ett rasslande ljud när man trycker ner kopplings pedalen. ljudet försvinner när pedalen kommer en bit ner och återkommer när man släpper upp pedalen ( utan växel i ) ja ringde till volvo firman ja köpte bilen på dom tog in den på verkstan. Dom ringde efter några timmar å säger Det är så på den modellen inget man kan göra nått åt. Jag tycker detta känns fel va säger ni.

bilen är en v70 2,0D 2008
av Cox
Ursäkta men jag måste skratta, tror dom på det själva be att dom visar samma rassel på likvärdig bil.
Men nu till felet nästan 100 % säker på urtrampningslagret. Förstår att dom försöker på sig en rövare, innebär ju att dom måste riva ner växellådan för att byta detta.
av joohans
jag påpekade att jag trodde att de va urtrampningslagret när ja ringde å bokade tiden. de e ju svårt å få dom att erkänna att nått är fel för dom måste stå för kostnaderna eftersom ja precis köpt bilen
av ingesjo
Du det kan vara ännu värre än urtrampningslagret..
Du har med största säkerhet ett dubbel mass svänghjul på din motor.
Inte ovanligt att dom pajar
Tror inte du kan få det bytt för under 15 000 på en märkesverkstad om du ska betala det själv.
Så troligen konstaterade man att det var det som var felet sedan försöker man dra en rövare.
Bara att hota med att du tänker höra med en annan verkstad vad som kan vara fel...
av ingesjo
Från Dubbelmass svänhjulet fick jag ett mer dovt rasslande som ökade med tiden.
I början så hördes det bara utanför bilen men efter en månad så hördes det tydligt inne i bilen oxå.
I början var det bara vissa lägen på kopplingspedalen det lät senare mer eller mindre högt så fort man försökte sätta press på tryckplattan.
Urtrampnings lager som gått på mina bilar låter mer som ett ylande - vinande med inblandat ljud som från metall mot metall.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Nu är det ju lite luddigt om du fortfarande har garanti kvar från firman du köpt den? Om du inte har någon garanti kvar så är det ju rätt konstigt om dom försöker "dra en rövare"...
av joohans
Jag har garanti kvar ja har haft bilen i 2 veckor började höra ljudet efter 3 dagar å kontaktade dom direkt å fick en tid.
har tänkt att ja ska höra me en annan verkstad å se va dom säger å sen åka tillbaka å berätta va dom sa
av mortimer
Är det en av de större ÅF eller mindre lokal bilfirma som sålt bilen till dig ?
Användarvisningsbild
av börne
joohans skrev:Jag har garanti kvar ja har haft bilen i 2 veckor började höra ljudet efter 3 dagar å kontaktade dom direkt å fick en tid.
har tänkt att ja ska höra me en annan verkstad å se va dom säger å sen åka tillbaka å berätta va dom sa
Jag hade inte blandat in andra verkstäder... säljaren ska helt enkelt fixa felet, tror att det kan bli värre av att hänvisa att verkstad X sa att det var detta osv. Hänvisa till konsumentköplagen jag länkade till & vägrar dom så ta hjälp av konsumentvägledaren i din kommun.
Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... leverer[…]

Tändpunktsgivare, kontakten används f&ou[…]

Godmorgon på er. Nu har jag febrilt letat e[…]

Inom rimliga gränser så kommer den bli […]