Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av G-kraft
Fastmoving? skrev:Kex... vad annat?
så ni uttalara det ( qex choklad med K ) jag säger checks choklad ) utallet blir checks men stavas med K.
av noclean
tumstock. förr mätte man väl i tum??? idag heter det millimeterstock men det finns vissa som har båda och.

Säckkärra lr magasinskärra??? har problem o hitta i katalogerna när de måste bytas namn på saker som hängt med sen urminnestidere Som KOFOT :D
Användarvisningsbild
av CarMan
noclean skrev:tumstock. förr mätte man väl i tum??? idag heter det millimeterstock men det finns vissa som har båda och.

Säckkärra lr magasinskärra??? har problem o hitta i katalogerna när de måste bytas namn på saker som hängt med sen urminnestidere Som KOFOT :D
byggarna kör med milimater skala på båda sidor, medans vvs:arna kär med tim & milimetar
av Noodles
cycler skrev:lödat??? Heter det väl......vad annars??

Däremot är det många som yrar om att man skall "lödda". Har alltid undrat var de får det extra "d"et ifrån.....

På samma tema..... vad är "böt"????? jag vill ha det till "bytte" .....

Skämtåsido.... men är det fler än jag som undrar vad tomtarna i Svenska Språknämden håller på med??? Alla jävla konstiga ord kommer ju in i SAOL...

/C
Du menar lött, som kommer av löda? :)
av Noodles
G-kraft skrev:Jag har undrat över en sak väldigt länge, kanske låter konstigt i detta forumet...MEN

Cloettas kex choklad... uttalar man K:et så att det uttalas ( Kex, eller Checks chocklad, ?? ). Hoppas ni förstår min mening...
Kexchocklad, inte tjecks :) som dom säger i Gbgtrakten, antar ja ;)
Användarvisningsbild
av frilins
Nej nej, helt fel, kex heter det!!! :lol:
Användarvisningsbild
av A80TD
En brandsläckare - så kallad kolsyresläckare.
Är den fylld med H2CO3 = kolsyra? Jag tror den är fylld med CO2 = koldioxid och då är ju namnet missvisande.
Användarvisningsbild
av CarMan
backvarnare. det heter parkeringshjälp / parkeringsasistans.

backvarnare är ju sånt sär pip man hör när lastbilar backar.
Användarvisningsbild
av Ason65
G-kraft skrev:
så ni uttalara det ( qex choklad med K ) jag säger checks choklad ) utallet blir checks men stavas med K.

Och killar har en ????????????
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]