Det är inte bara svenskar som är dåliga på att stava. Även tyskar är det, vilket den här länken bevisar. :shock: :lol:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 66,00.html
/Håkan
Moderator: Moderatorer
noclean skrev:tumstock. förr mätte man väl i tum??? idag heter det millimeterstock men det finns vissa som har båda och.byggarna kör med milimater skala på båda sidor, medans vvs:arna kär med tim & milimetar
Säckkärra lr magasinskärra??? har problem o hitta i katalogerna när de måste bytas namn på saker som hängt med sen urminnestidere Som KOFOT :D
cycler skrev:lödat??? Heter det väl......vad annars??Du menar lött, som kommer av löda? :)
Däremot är det många som yrar om att man skall "lödda". Har alltid undrat var de får det extra "d"et ifrån.....
På samma tema..... vad är "böt"????? jag vill ha det till "bytte" .....
Skämtåsido.... men är det fler än jag som undrar vad tomtarna i Svenska Språknämden håller på med??? Alla jävla konstiga ord kommer ju in i SAOL...
/C
G-kraft skrev:Jag har undrat över en sak väldigt länge, kanske låter konstigt i detta forumet...MENKexchocklad, inte tjecks :) som dom säger i Gbgtrakten, antar ja ;)
Cloettas kex choklad... uttalar man K:et så att det uttalas ( Kex, eller Checks chocklad, ?? ). Hoppas ni förstår min mening...
hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]
Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]