Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

drbrain skrev:S-läge på automaten får du om du puttar ut växelspaken där du växlar manuellt. Då kommer det ett S i instrumentpanelen istället för ett D.
Jag tycker det är väldigt stor skillnad på D och S i min D5... blir väldigt varvvillig i S.
Så man kan ju själv välj vilket man vill köra med.
Jo det visste jag, men det verkar som att Sport och Advanced ändrar lådans växlingar UTAN att visa det i displayen. Trycker jag sedan in Comfort-knappen så drar den inte likadant på växlarna.

Jag ska testa detta mer för att vara säker, för just nu är det en känsla jag har.

/Fredrik
Är du säker? Som sagt, jag ska testa detta mer för att vara säker.

/Fredrik
Vet ej, har inte testat och det är inget som jag specifikt bett om. Vad har jag för spärr från fabrik?

/Fredrik
Its1more skrev:Vet ej, har inte testat och det är inget som jag specifikt bett om. Vad har jag för spärr från fabrik?

/Fredrik
210 km/h, samma som på dieslar. Volvo har visst bestämt att skogsmullebilar inte bör gå fortare.

Den får du plocka bort, det är skitsurt när man kör in i fartspärren och någon gammal rostig passat blinkar med helljuset i backspegeln för att man ska flytta sig och sedan susar förbi.
Baselord skrev:Min polestar optimerade 2,5FT verkar fått spärren borttagen. Har kört i 230+ utan problem med den.
Du har ju ingen skogsmullesuv så den är inte originalspärrad vid 210.
VolvoB20 skrev:
Baselord skrev:Min polestar optimerade 2,5FT verkar fått spärren borttagen. Har kört i 230+ utan problem med den.
Visserligen inte men Volvo har haft en mängd bilar spärrade i modern historia, helt utan anledning, som inte varit XC. Har haft S80 170 och V70II 2,5T - båda spärrade vid 210... och båda med W-däck (dvs 270km/h) från fabrik. Känner en schweizare som skulle beställa en V70 men blev arg för att spärren fanns. Varför ska Volvo bestämma att jag bara får köra 210 menade han.
PH
perhall skrev:
VolvoB20 skrev:
Visserligen inte men Volvo har haft en mängd bilar spärrade i modern historia, helt utan anledning, som inte varit XC. Har haft S80 170 och V70II 2,5T - båda spärrade vid 210... och båda med W-däck (dvs 270km/h) från fabrik. Känner en schweizare som skulle beställa en V70 men blev arg för att spärren fanns. Varför ska Volvo bestämma att jag bara får köra 210 menade han.
PH
Det var väl för att Volvo skulle kunna leverera bilen med billiga H-däck på vissa marknader.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

@Kinesvolvo , V90 2018? Tänker att en av vol[…]

Någon som har provat att avaktivera ventilen[…]

Volvo Selekt garanti

oljepumpen klassas inte som slitdel, inet i min v&[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]