Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av L8Malm
dosa.jpg
dosa.jpg (593.52 KiB) Visad 440 gånger
Hej. bakom backspegeln på framrutan sitter två sådana här dosor fastklistrade med dubbelhäftande tejp. Den ena ramlar ner hela tiden och jag funderar på om jag kan montera bort dem. Bilens förra ägare vet inte heller vad det är men det satt telefon i bilen när han köpte den. Är det någon som vet vad det är?
Användarvisningsbild
av wissel
Regnsensor ? Antenn ? Något som komunicerar med bilen iaf. Sitter väl en kabel där ?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kanske en s.k. radarstörare.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Kör du gammal Taxi? Dem behöver en "dosa" för att ta sig in på tex Arlanda.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Den ser inte ut så.

Mvh GK
av L8Malm
Förra ägaren säger att det inte är en transponder men det satt telefon i bilen när han köpte den. Det är ingen import. Vet inte om den har gått som taxi men tror inte det. Ska kolla om det står något på dosorna. Har bilen kvar i verkstaden då en spindelled måste bytas.
Användarvisningsbild
av hollan
klipp väck skiten det är antenn till en gammal handsfree ej original så det är bara och fimpa kablen och källsortera som brännbart
av L8Malm
Ja det verkar vara en antenn för telefon. Bakom den dubbelhäftande tejpen står det Allgon. Då kan jag ta bort det : )
Strålkastarspolare och polvändning

Jag ånyo. Kikade på detta en gå[…]

En disel. Nu var ju inte frågan om hur jag s[…]

Kostnad för halvljus?

Jag anser det är helt ok pris, speciellt inkl[…]

Hej, Ber ödmjukast om råd kring servic[…]