- lör 13 sep 2014, 00:57
Min (bensin) drar 0,95 i snitt, o ja, som du säger vill jag helst inte ens se soppamätaren när släpet väl är på.. =P
Det kostar oavsett bensin eller diesel, men skatten är såååå mkt mera på diesel, o det är lite avgörande.
Jag kör mest landsväg också. Blir ju definitivt mer i stan...vilket jag aldrig är i.. =)
llesrof skrev:Skatten är dyr på dieslarna men kör du många mil per år så kan det ändå löna sig. Det är ju bara till att räkna på det. Jag kör kanske 70 procent landsväg med min XC70 -06 med automatlåda och hamnar på en liter per mil eller strax under. Det är en rätt okej förbrukning men jag vågar knappt tänka på vad den skulle dricka med ett hästsläp bakom sig :DNja, kruxet är ju just det...lönar sig INTE då jag kör ca 1500 mil, MAX 1800 mil/år. Jobbar i stan, men bor 2 mil därifrån. Träningarna ligger ca 45-60 min bort..Inga långa sträckor, men knöliga då det är lite backar, o vägar mellan gärdena som kan isa/snöa igen o så..Vill därför ha bättre grepp.
Min (bensin) drar 0,95 i snitt, o ja, som du säger vill jag helst inte ens se soppamätaren när släpet väl är på.. =P
Det kostar oavsett bensin eller diesel, men skatten är såååå mkt mera på diesel, o det är lite avgörande.
Jag kör mest landsväg också. Blir ju definitivt mer i stan...vilket jag aldrig är i.. =)