Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Ja, men inte tidur för att ställa in den.
av Petke
Perc skrev:Dum fråga kanske, men dieselvärmare, är det standard?
Jag får med Volvo on call och tidur i och med att jag har valt klimatpaketet.
av Petke
5cylindrar skrev:2298 kr för PRO. Jag skulle tagit detta alla gånger i veckan. Hur gör du med vinterdäck?
Har inte bestämt hur det blir med vinterdäck. Det spelar inte så stor roll vilka fälgar jag kör med på vintern tycker jag så antingen hade jag tänkt höra om den kan levereras med vinterdäck och i så fall höra om jag kan köpa zephyrus hjulen till våren i efterhand, annars ber jag att få den levererad med zephyrus fälgar och köper Volvos enklare vinterhjul paket för 12-13000:- Kan också tänka mig begagnade fälgar till vintern, problemet är bara att de måste ha däcktrycksensorer för att passa bilen (tror det infördes till MY15).
Mycket att tänka på när man köper bil :lol:
Användarvisningsbild
av MartinS
Min xc60 stod på verkstaden i tre veckor för tre år sedan, för att den inte kunde stå ute när det regnade. Som väl var hittade mecken felet och volvo tog notan på 17papp. Detta har naturligtvis gjort mig litr tveksam till takluckor, jag har dessutom läst här på jagrullar om åtminstone två v60 som läckt in vatten genom luckan vid kraftigt regn.

Jag kan för övrigt inte köra s/v60 med lucka, men så är jag iofs 202cm lång.
Användarvisningsbild
av apersson850
Lite läckage hade jag vid luckan på min 850. Men det var när jag råkade tvätta skarven med högtryckstvätt och bilen var 15 år gammal. Så speciellt rädd för att läckande taklucka ska vara något man ska förvänta sig på alla bilar från dag ett är jag inte.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Varför skulle takluckan vara mer känslig att välja till än något annat?

Allt kan givetvis krångla....

Tänkte på din XC60 MartinS, är det inte så att det är en tidig bil från Volvo? Mycket möjligt att det är därför som det blev något med luckan. Som sagt, jag har haft 10+ bilar med taklucka/panoramatak utan att minsta lilla vattendroppe hamnat i kupén. Så jag är inte ett dugg orolig att välja till det även på nästa bil.
av Petke
Sådär, efter mycket velande så har jag äntligen bestämt mig. Det blir taklucka :D
Var hos säljaren o ordnade allt. Bilen levereras v.44, kommer bli långa veckor tills dess :(

XC70 II D4 AWD Summum Business PRO
Automat
Klimatpaket VOC
Driver Support
Barnsäkerhetsknapp för låsning av bakdörrar
Laminerat glas runt om
Sommarhjul: Valder 17
Vinterhjul: Cecino 16
Färg: Twilight Bronze
Klädsel: Läder Beige
Panel: Modern Wood

Jag tror att jag har fått med det viktigaste som ryms i min budget. Även om jag gärna hade bockat i alla tillval :D
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]

Elpriset

783 kWh för januari, 2683 kr zon 3.. ouch :-[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann[…]

Motorvärmare

Det brukar gå att ha båda delarna. Doc[…]