Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
Jag och frugan går i tankar att köpa en XC 60 och har börjat kolla på begagnade xc60 1-2 år gammla och upptäcker att xc60 har riktigt bra andrahandsvärde. Vi har fått ett erbjudande som jag tycker är bra men det skulle vara trevligt att höra vad ni tycker? Tycker ni att det är en bra dil? 2015 årsmodell XC60 D4 AWD, Ice vir, automat, R design, 20" , VOC, parkeringshjälp fram och bak, tonade rutor, stålgallret i last utrymme, delbar drag,digital mätare,panorama, rti, el driven bagaglucka. Eftersom jag jobbar på Volvo och har rabbat plus att det finns en kampanj på AWD kan jag få en sån bil för ca 380 000.- Jag har sätt bilar på blocket för typ 350 000 som är ca 1,5/2 år gammla kanske med lite annat utrustning men ändå. Tycker ni att det här är att bra pris? Tar gärna emot alla tips.
Klart 280 är ett bra pris, det behöver du nog inget expertutlåtande för.
Låter som ett riktigt bra pris med den specen. Mycket pengar, men värdet på bilen håller bra den dag man ska sälja. :)
Ja det är inte värt att köpa en bil som är 1-2 år när det mellanskillnaden för att få en ny är så liten, sen om man har fri serv etc på den nya så är det ju inget att fundera över.

/Kalle
+nya däck vilket inte är gratis på xc60 direkt
Användarvisningsbild
av sony
Vi som jobbar på volvo har 15'/, på xc bilar och 13 på v och s bilar plus att det är någon kampanj på AWD och massa annat utrustning. Tex xc60 d4 är 10 000 dyrare än xc60 d4awd.
Du har inte funderat på Ocean Race? Kan man få med Crystal white för 3000:- extra (så jä... snygg, hämta min i torsdags) Sport stolarna är grymma!!
Jag har utöver VOC (som innehåller unika detaljer + Momentum och business edition) klimatpaket tidur, Driver support, Crystal white, delbart drag och navi (tror det var allt...) för det gav jag 400 jämnt så med din rabatt så bör ju du få ett bättre pris :D
Måste säga att jag är sjukt nöjd, svärfar tyckte att det var tur att jag hade öron så jag inte smilade "runt"!! :) Glad är jag iaf

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Vevlager v50 1.8f

Mors. Jag håller på och renoverar en f[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås