Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Vilken speedy?
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja det lät onekligen billigt. Vill minnas att Fokuserad här på forumet fick betala det dubbla för sin montering. :o
Och nyfiken på vilken Speedy det gäller här med, fått avbokning på montering av mitt avgas idag så jag börjar få smått panik inför helgens bilträff.
Användarvisningsbild
av crumpets
Lövet skrev:Vilken speedy?
Fruängen! Ett(hyfsat långt) stenkast från min bostad.
Användarvisningsbild
av crumpets
Då var repan i skinnet fixad :) Fick en helt ny nackkudde. Fortfarande inte hört av killen som ringde för ett par veckor sen och erbjöd kompensation för allt krångel dock... Ringer nog framåt fredag när det gått två helveckor.
Användarvisningsbild
av crumpets
Polering + PPS lackförsegling inbokat hos bilia den 25:e. Fick halva priset på 3990, känns som en schysst deal ändå. :) Å ena sidan vore det ju trevligt att ha det helt fräscht och nygjort inför sommaren så man får njuta av bra glans, men å andra sidan vill jag ha helt fräscht skydd inför vinterns prövningar så det får nog högre prio ändå.
Användarvisningsbild
av crumpets
Blir nog en beställning från tyskland ikväll. Tänkte köpa ett kit med 20mm spacers och -35mm fjädrar från H&R. Spacers upp till 20mm är till och med godkända vid besiktning därnere så förutom att hjullagren förstås håller en snutt kortare borde de vara toksäkra om de är autobahnbeprövade :) Hatar verkligen hur djupt hjulen ligger i hjulhusen orginal.
Självklart bolt on spacers med separat hjulbult så att man inte tummar på sina orginalbultar. Men är det någon som vet hur bakvagnens camber påverkas? De har väl ofta väldigt lite inställningsmarginal. Med lite otur kommer det se riktigt rävigt ut.
Användarvisningsbild
av Perra83
crumpets skrev:Polering + PPS lackförsegling inbokat hos bilia den 25:e. Fick halva priset på 3990, känns som en schysst deal ändå. :) Å ena sidan vore det ju trevligt att ha det helt fräscht och nygjort inför sommaren så man får njuta av bra glans, men å andra sidan vill jag ha helt fräscht skydd inför vinterns prövningar så det får nog högre prio ändå.
Du kan toppa skyddet vid tvätt med något trevligt sprayvax. Skyddet håller lite bättre och får en frächare look hela tiden. Lite mer Lätt tvättat och bättre vattenavrinning.

Behandla även rutorna med PPS eller Aquapel glasförsegling. Allt finns att köpa på t.ex. Bollnäs Bilvård.
Användarvisningsbild
av crumpets
Kör meguiars quik detailer efter tvättningarna idag, det har lite sån effekt men har faktiskt funderat på att köpa nån wax it wet produkt också, detailern är ju både lätt-tvätt och lite vax, men inte särskilt mycket av endera. Har du något vax att rekommendera?

Har för övrigt sökt killen jag bokade lackförseglingen hos i fyra dagar nu efter att jag fått veta att jag ska vara hos en kund i småland hela den veckan... Helt otrolig kille, har ringt 2 gånger per dag och hittills inget svar :shock:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Finns en produkt som heter Ultima Paint Guard Plus. Efter man tvättat bilen ordentligt så torkar man den noggrant och sedan appliceras PGP med medföljande microfibersvamp. Tar ca 10 min att göra hela bilen och man ska inte polera någonting, utan bara stryka på och vänta. Håller några månader med en helt sinnessjuk avrinning och glans! :-)-) För ännu mera glans går det även att vänta ca 30 min och sedan lägga ett lager till och sen ett till och ett till och ett till osv :wink:

Innan jag hämtade min XC60 Black-R så var jag hos återförsäljaren (efter tvätt) och la på ett lager på hela bilen, inklusive dörrgångar, fälgar och bakrutorna osv.

Efter en vecka, på helgen tvättade jag av bilen och la på 5 lager till, när bilen stod i garaget. :oops: Det var 3 månade sedan och bilen har rullat 1200 mil. Glansen är lika bra och avrinningen är lika bra fortfarande! 8) Räcker att spola av bilen på en "polettvätt" och sedan köra den torr för att den ska se som ny ut! :D

De två förra bilarna toppade jag Ditec-skyddet med Paint Guard Plus efter några månader när jag tyckte att det började avta.
Användarvisningsbild
av crumpets
Har redan en flaska UPGP, det var nästan det första jag gjorde efter att jag köpt V40:n att lägga på två lager :)
Tycker dock att det hade väldigt kortvarig effekt så jag blev lite besviken. Men det är möjligt att det var pga dåligt underarbete, bilen var ju inte polerad när jag köpte den utan hade små smårepor överallt, sånt man bara ser i snett ljus. Det borde ju inte funka lika bra då, när det finns fysiska repor för smutsen att greppa i!
Om UPGP funkar ovanpå PPS är det ju helt klart en het kandidat. Har f.ö. tänkt köpa på mig ultimas waterless wash ändå :)
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 31

Som sagt var -- vi lever alla i vår egen lil[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]