Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dextro96
tjena har en tysk importerad volvo v70. som de lyser två lampor i hela tiden. först srs lampan sedan ABS, sedan måste jag när jag kör stänga av anti spinnen för att annars hackar bilen sig fram. alltså den beter sig som om de vore halt fast ja det är ju inte de.
sedan gillar motorlampan att börja lysa efter att man har dragit ut batteriet han lyser igen efter 5-3 starter.
jag har haft 3 felkodsläsare (OBD) på bilen men de har inte gett ett skit. kommer inte fram något verken testade inan och efter ett jag har dragit ut batteriet.
vill ha några tips eller om nån har haft ett liknande problem?
ps ursäkta min stavning.
av dextro96
jupp har laddat batteriet, och sedan dragit ut de. sen går ju bilen att starta utan problem :3 så de ska ligga över 12v
av least
dextro96 skrev:jupp har laddat batteriet, och sedan dragit ut de. sen går ju bilen att starta utan problem :3 så de ska ligga över 12v
och du har ingen felkod som indikerar trasig ABS-modul?
av dextro96
nopp ingen felkod överhuved taget. sedan så läser ju den av bilen liksom ser ju hastighet o varvtal och allt så.
sorry fel bil men det är en 01. trodde de menades volvo v70 2gen för att ja de fanns volvo v70 classic ju. men a nu vet ni.
mjo jag misstänkte också det ska kolla sen på kuggkransen.
någon mer som har något förslag?
av dextro96
kan säga också att jag mätte batteriet med en multimeter nyss o de ligger på 14.9volt när motorn är av såklart. själv tycker jag att de är rätt högt men fan vet jag XD

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]