Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoknasen
Tjeena,

Om man vill byta ratten från 4-ekrad till 3 ekrad ratt (har skaffat en från en s60), passade även på att köpa rattknappar, både den "äldre" modellen och den nyare faceliftmodellen med "aluminiuminlägget".

Läste i någon tråd att dom nyare knapparna INTE går att montera på bilar äldre än 03, stämmer detta?
kontaktrulle osv kan jag använda densamma som jag har i bilen idag?

MVH JOHAN
Användarvisningsbild
av ER
Fick aldrig dom nya att fungera i min 02:a när jag bytte till sportratten med aluinlägget och inte heller skalet från nya passade på äldre elektroniken som det gjort för en del så jag tog lite silverfärg och 5 min senare såg man inte skillnaden vilken som var vem.

Kontaktrullen skall vara densamma, men du måste ha signalring/konsoll med ledningsmattan för knapparna avsedd för 01-04 utöver det självklara som airbag.
Vid byte 4-eker till 3-eker tillkommer även svängningsdämparen i ratten.
Det svåra är att hitta en airbag, har man mycket tur hittar man en R airbag som sitter som en smäck på sportratten men oavsett så passar båda färgerna grafit och charcoal av normal airbag på sportratten vars svarta färg funkar oavsett.
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... te#p122092

Jag rekommenderar oljabyte var ~10.000mil bå[…]

Strålkastarspolare och polvändning

Jag ånyo. Kikade på detta en gå[…]

En disel. Nu var ju inte frågan om hur jag s[…]

Kostnad för halvljus?

Jag anser det är helt ok pris, speciellt inkl[…]