- tor 11 sep 2014, 08:21
Valde XC70 mest pga av att den har 2100Kg släpvagnsvikt jmf XC60 2000Kg och att bagaget är större för att lasta prylar till husvagnen och semester packning. Kompisen har en Xc60 och får inte plats med lika mycket, kan bero på att bakluckan sluttar mer på den och de cm som skiljer på dessa bilar ?
Fjädringen tycker jag känns mycket bra och stabil på min xc70 jmf med mina tidigare v70 (har nivåreglering som kanske gör en del också), tror att f.o.m -14 så fick den lite styvare sättning än tidigare årsmodeller. har inte provat någon tidigare xc70 så jag vet inte. Utseende och design så gillar jag båda bilarna men xc70 är snyggast ;) Stolarna jag valde heter dynamic och är sköna men där tror jag att xc60 har lika bra stolar. Har inte kört xc60 på långturer så jag vet inte. Kör mycket med bilen på tveksamma skogsvägar då jag håller på med geocaching och är glad i plast detaljerna som skyddar från repor på sidorna, men håller med om att de inte är så roliga att hålla snygga i längden utan att de måste behandlas med plastglansmedel emellanåt...
Oavsett så är båda bilarna riktigt fina bilar, men tänkt användningsområde och design tror jag är vad som avgör vilken man väljer :)
XC60 T8 Ultimate Dark -24
Tidigare Volvo:
XC70 D5 Summum Business E Pro AWD Aut -14
V70 D3 -11, V70 2,4D -07, V70 D5 AWD -04, V40 2,0 -98