...

Moderator: Moderatorer

Strongt av dig att överhuvudtaget stanna och titta till stackars kissen. Det är ju som du säger, sådant som händer i trafiken, men du får även en guldstjärna som fick tag på ägarna och berättade.
Tråkiga nyheter är det ju men om någon av mina två katter hade blivit påkörda så hade jag mycket hellre fått reda på det omgående än av någon som hittar stackarn alldeles rutten i ett dike ett par dagar/veckor senare (om än alls).
Isch va jobbigt med katten. :(
Stackars.. skitbra att du stannade... skulle också som kattägare verkligen uppskatta att den som råkat köra över ens katt stannade och tog kontakt så man får reda på vad som skett och så.

Jag la upp ett nytt klipp inatt men har inte hunnit lägga ut länk här förrens nu.
Vassego... det gamla vanliga, några gästklipp samt ett gäng tjusiga bilar i slutet. :D

[youtube]zVhvy466pqg[/youtube]
Det värsta med att tuta eller på annat sätt uttrycka sina känslor för andras beteende är att folk över lag är för korkade för att förstå att det faktiskt är dom som gjort fel...

Fick min hämnd igår, en skåpbil körde ut framför i en korsning, tänkte först hängt mig på hornet eftersom det var rätt jäkla nära men hade övriga familjen med så jag slog det ur hågen. Låg efter ett tag och upptäckte sen att skjutdörren på sidan stod på vid gavel, så efter 5-600m fick han köra till sidan för att stänga. Där fick han för att ha bråttom... ;)

Vad det gäller katten, det är för mig en självklarhet att ta hand om djuret ifall man kör på det, är det ett tamdjur ska man alltid se till att försöka få kontakt med ägaren. Finns väl inget värre än alla annonser där folk letar efter sina djur bara för att andra skiter fullkomligt i att stanna alls...
Nu ska ni se!
Den här föraren av flygbussarna förtjänade sin egen video helt och hållet.. Jag är osäker på om X1:an touchar mitträcket.. Funderar på att söka upp föraren (Reggad som leasing på en firma) och höra om han behöver bevismaterial till försäkringsbolaget.

[youtube]9pAu-Opgs0E[/youtube]
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Jäklar! BMWn måste gått emot räcket, eller? Såg ingen färg på räcket i videon visserligen men svårt att avgöra förstås.
Det där hade kunnat gå riktigt illa och busschauffören var verkligen inte blyg med sina filbyten i hög hastighet.

Skicka videon till ledningen på flygbussarna vettja.
Jag är också osäker på om han gick in i räcket.. det måste ha handlat om max några cm i marginal om han inte gjorde det.
Jag drar iväg ett mail till firman som bilen står på och frågar så dom inte har en skadad bil.. isåfall blir dom nog glad att få ett vittne... och rätt bra bevismaterial. ;)

Funderar också på om man ska ge flygbussarna en liten länk.. kanske roligare att ge det till Aftonbladet så kan dom få ta kontakten. Fast det kanske är att outa för mycket..
Är jag trött eller är det två olika flygbussar det handlar om?

Den ena som kör den idiotiska prejningen av den via X1:an, när du åker förbi på högersidan så ligger denna buss i vänstra filen sen. Samtidigt kommer det en annan flygbuss längre bak i högerfilen och tar av vid Shell/McDonalds-stoppet och sen fortsätter in på påfarten på nytt?

Visst är det två olika flygbussar? :roll:
Kluster: jag tänkte samma sak men kollar man tiden på kamerorna så är bussen som viker av i den bakre kameran ett par minuter senare och körsättet matchar bättre med den som viker av än den som är kvar på motorvägen.
Rätta mig gärna om jag har fel Joel.
grillchips skrev:Kluster: jag tänkte samma sak men kollar man tiden på kamerorna så är bussen som viker av i den bakre kameran ett par minuter senare och körsättet matchar bättre med den som viker av än den som är kvar på motorvägen.
Rätta mig gärna om jag har fel Joel.
Jo, jag skyller på tröttheten igår :)
Det stämmer, när Joel kör förbi idiotbussen står klocken på 17:02-nånting, när bakkameran visas står klockan på 17:10. Case closed :D

Något som är ännu mer anmärkningsvärt är ju att idioten som kör bussen, när han kör via av- och påfarten där vid Shell/McDonalds. Hastighetsskyltarna visar först 70, sen har jag för mig att det blir 40/50. Inte f-n höll han några 70 km/h där inte!! :-(O)
  • 1
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 356
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]