- ons 10 sep 2014, 21:38
Hej, läst detta forum i flera år utan att posta ngt.
Men kände idag att jag måste rådfråga om mitt val av utrustning till nya bilen och detta borde vara den absolut bästa plats att göra det på :D
Beställde i måndags en ny XC70 som skall ersätta min V70. Enligt följande spec:
XC70 II D4 AWD Summum Business E
Automat
Klimatpaket VOC
Driver Support
Parkeringhjälp fram/bak
Sensus Navigation
Laminerat glas runt om
Aluhjul Valder DC 17
Twilight Bronze
Läder Beige
Modern Wood
Som ni ser ovan så har jag aktivt valt bort takluckan. Vilket jag idag tvekar på... Borde jag valt den? är den bra för andrahandsvärdet? eller kommer jag sakna den!?
I måndags resonerade jag som så att eftersom jag valt ljus inredning så behöver jag inte det extra ljuset från takluckan, det är en sak till som kan gå sönder, den är onödig eftersom det finns AC, säkerhetsrisk om man voltar, lägre takhöjd, kanske blir mer oljud i kupen, mm... Sparade 4000:- på att ta bort den. Har aldrig tänkt tanken på taklucka i V70.
Sedan funderar jag på fälgarna. Borde jag valt Zephyrus istället? 5000:- dyrare.
Jag glömde helt bort att jag ville haft "barnsäkerhetsknappen" för att kunna låsa dörrar och fönster bak, 700:-
Jag har fortfarande tid på mig att ändra. Hur hade ni resonerat. Ska jag åka ner o "besvära" säljaren igen (har redan bytt färg en gång
)
Är det något annat jag borde valt/valt bort?
Detta är det dyraste privata bilköp jag någonsin gjort, vilket skapar "lite" ångest. 412.410:- :shock:
Men kände idag att jag måste rådfråga om mitt val av utrustning till nya bilen och detta borde vara den absolut bästa plats att göra det på :D
Beställde i måndags en ny XC70 som skall ersätta min V70. Enligt följande spec:
XC70 II D4 AWD Summum Business E
Automat
Klimatpaket VOC
Driver Support
Parkeringhjälp fram/bak
Sensus Navigation
Laminerat glas runt om
Aluhjul Valder DC 17
Twilight Bronze
Läder Beige
Modern Wood
Som ni ser ovan så har jag aktivt valt bort takluckan. Vilket jag idag tvekar på... Borde jag valt den? är den bra för andrahandsvärdet? eller kommer jag sakna den!?
I måndags resonerade jag som så att eftersom jag valt ljus inredning så behöver jag inte det extra ljuset från takluckan, det är en sak till som kan gå sönder, den är onödig eftersom det finns AC, säkerhetsrisk om man voltar, lägre takhöjd, kanske blir mer oljud i kupen, mm... Sparade 4000:- på att ta bort den. Har aldrig tänkt tanken på taklucka i V70.
Sedan funderar jag på fälgarna. Borde jag valt Zephyrus istället? 5000:- dyrare.
Jag glömde helt bort att jag ville haft "barnsäkerhetsknappen" för att kunna låsa dörrar och fönster bak, 700:-
Jag har fortfarande tid på mig att ändra. Hur hade ni resonerat. Ska jag åka ner o "besvära" säljaren igen (har redan bytt färg en gång
Är det något annat jag borde valt/valt bort?
Detta är det dyraste privata bilköp jag någonsin gjort, vilket skapar "lite" ångest. 412.410:- :shock:
NU: V90 D4 Cross Country Advanced SE -20
NU: V40 D2 Kinetic -15
2014 - 2019 XC70 D5 AWD Aut Polestar Summum BE Pro -15 (SÅLD)
2011 - 2014 V70 D3 Momentum -11 (SÅLD)
2009 - 2011 V50 2.0D Kinetik -08 (SÅLD)
NU: V40 D2 Kinetic -15
2014 - 2019 XC70 D5 AWD Aut Polestar Summum BE Pro -15 (SÅLD)
2011 - 2014 V70 D3 Momentum -11 (SÅLD)
2009 - 2011 V50 2.0D Kinetik -08 (SÅLD)

- By 20FJan