...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev::D

Fick lite dåligt samvete idag.. tutade (fast en rätt liten tut, inget våldsamt) på en bil som inte tänkte stanna när den skulle svänga av vägen till vänster när jag kom mötande... i en liten lurig sväng där alltså vänstersväng blir att fortsätta rakt fram, då vägen svänger till höger.. om ni förstår hur jag menar.

Körde i allfall förbi lite sakta då jag fått bromsa in... såg en rätt ung kille som satt o skämdes, och såg i backspegeln att han hade övningskörningskylt på bilen. Tyckte synd om honom.. :)
Man skulle ju kunna misstänka att det var vid Owe Jansson/Lundins Säljlager som detta inträffade?

//David
Mobe: Kan väl aldrig tänka mig att du kör så tokigt så du skulle kvala in i nått klipp.. ;)
Tur för mig är nog att ingen av er bor i Sörmland. I annat fall hade nog jag riskerat att "fastna" på någon film. Jag gör mig nog skyldig till något som joel brukar påpeka. Exempelvis kör jag ju med släckta bakljus dagtid (DRL). :)
Så länge du tänder dem när det blir sämre sikt och t.ex börjar regna/snöa eller blir mörkt så lär du inte komma med för en sån pettitess Sven.. ;)
Även om jag stör mig på att lagen blivit slapp så blir jag inte sur för alla som dagtid (i goda ljusförhållanden, som lagen säger) följer den lagen och struntar i bakljus. ;)
Allt kan inträffa i trafiken, man måste vara beredd på allt även om det många gånger är omöjligt.
Den första bilen blinkar med helljuset på mig, men borde det inte varit bättre att avbryta omkörningen om det inte finns plats!?
De följande två bilarna körde rakt ut framför på 40-sträckor där jag inte hade några bilar bakom mig!?? (Ja, jag höll 40km/h)
Den tredje bilen som kör ut hade kunnat stanna om dom bara hade kikat en extra gång, men jag får ta på mig denna lite eftersom jag kom något snabbare än man kanske bör på den sträckan, för inte ens jag är felfri ;)

Sista klippet då, kanske är det lite groteskt att lägga upp den sista filmsnutten med katten, men det är ju trots allt sådant som kan inträffa i trafiken. Stannade och plockade upp katten som låg kvar mitt på vägen och la den i gräset bredvid och såg den ta sina sista andetag :cry:
Fick lokaliserat ägarna, flickan som ägde katten blev förhoppningsvis tacksam över att jag tagit hand katten och att dom fick veta vad som skett.

[youtube]eqhUBr-fNis[/youtube]
  • 1
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 356
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)