Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Ptja, du lär ju sprätta upp tyget för att få ut kudden för det första... Sen tvivlar jag på att det finns fästen för kudden på andra sidan av stolen..
Tyget behöver ej sprättas sitter tre klädselklammer (metallring) i botten av stolen bara att klippa och sen dra upp klädseln. kan sitta någon klammer på framsidan oxå, lyfte bara halvvägs då jag lagade svankstödet åt far. Klammern går att ersätta med buntband. Nackstödet lossas genom att trycka in en flärp på baksidan av stolen typ 1-1.5dm ner från kanten. Sen om kudden går att flytta eller ej vet jag inte.
DandanRacing skrev:Sitsen är jätte enkel att lossa sitter med två pinnar en fram o en bak+ett klips till vardera pinne sen två krokar fram på sidorna och några buntband till sladdarna om jag mins rätt.
Med stolsvärme och hela köret? :D
Låter görbra, då har jag höstens aktivitet räddad!
Liten reflektion från dagen:
6mil körning, mycket tystare i motorvägsfart, "inte den tystaste bilen man åkt" som kompisen sa - men klart en av de bättre 26åringarna här omkring :lol:

Stolsvärmen på förarstolen är kaputt, passagerarstolen (till min förtret) fungerar ypperligt :roll: :lol:
Kikade under stolen, och där sitter inget "leather-relay" på den, bara på passagerarstolen?
Ska mäta upp slingan och se om det kommer spänning fram - sen får jag se vad jag har för problem :roll:
DandanRacing skrev:Sladdarna brukar gå av i bakkant där de viker av upp i stolen då de viker sig runt en stålpinne..
Då ska det inspekteras när jag byter sitsarna! 8)
david70 skrev:Det där blev snyggt! :-)-) :D (läderstolarna)
Tack! :D
Varit på skrotrunda idag :)
Tändkontakt
Skinndamask
Mattor bak
Tändspole med kabel, såg fin ut
Lampvrede, såg bättre ut än min :)

Bild

Bild

Fick lite grejer från en polare :D
allt från 90-talet 8)
Bild
Då var tändkontakten bytt - tog väl en halvtimme, och det gjorde skillnad!
Startar nu och går direkt tillbaka till rätt läge när man bara släpper nyckeln - riktigt bra! [thum]

Bytte blinkers fram, de gamla är fortfarande monterade på bilderna.
Bild

Bild

Sen monterades en rentvättad skinndamask! :D
Bild
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16
V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm