Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Ny V60 T5 MY15, R-design, BE Pro, Driver Support, VOC mm. ska hämtas under okt.
Har en fråga angående SIM-kort (hållaren som är placerad i bilens handskfack) till bilen. Behövs det? Bra eller onödigt? + eller -
Eller funkar det lika bra att köra via Mobilen? Nackdelar att köra med mobilen?

Såg detta erbjudande från Telenor via "Min Volvo":
http://www.telenor.se/privat/mobilt-bre ... volvo.html
I startpaketet ingår 5 GB surfvolym som du kan använda i upp till 6 månader utan att det kostar dig något.
Erbjudandet har ingen bindningstid eller uppsägningstid, du väljer själv om du vill ladda ditt kort när surfvolymen är förbrukad.

Suunto skrev:Hej!

Ny V60 T5 MY15, R-design, BE Pro, Driver Support, VOC mm. ska hämtas under okt.
Har en fråga angående SIM-kort (hållaren som är placerad i bilens handskfack) till bilen. Behövs det? Bra eller onödigt? + eller -
Eller funkar det lika bra att köra via Mobilen? Nackdelar att köra med mobilen?

Såg detta erbjudande från Telenor via "Min Volvo":
http://www.telenor.se/privat/mobilt-bre ... volvo.html
I startpaketet ingår 5 GB surfvolym som du kan använda i upp till 6 månader utan att det kostar dig något.
Erbjudandet har ingen bindningstid eller uppsägningstid, du väljer själv om du vill ladda ditt kort när surfvolymen är förbrukad.

Det ingår redan ett abbonemang i VOCmed en måndadskostnad,och det går väl inte att komma undan detta.Assistance ,nödhjälp mm ingår i detta,men det är knappast gratis.
När det bindningstiden går ut kan man förlänga eller göra som du ovan beskriver eller helt enkelt använda vanliga mobilen. ;-//
http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 5168896f0f
VOC är vad jag vet gratis det tre första åren för att sedan kosta om man vill fortsätta ha det.

Jag väntar på min bil med Sensus Connect och har först tänkt prova med att koppla telefonen till bilen och ens se om jag kommer använda funktionerna som behöver internetuppkoppling.
Stämmer bra! VOC är ett abonnemang och ingår gratis de 3 första åren.
Det har ingenting med SIM kortet / telenor att göra....

De tre första åren av Volvo On Call-abonnemanget är gratis för dig som köpt en ny Volvo med fabrikstillvalet Volvo On Call.
Abonnemangsförlängningar kan sedan köpas enligt dessa ungefärliga priser:
1 år: 1375 kr
Två år: 2538 kr
Observera att SOS-tjänsterna fortsätter att fungera även om abonnemanget ej förnyas!

Tillbaka till frågan. Någon med erfarenhet av SIM-kort i bilen för Sensus Connect? + eller -
Tjena! Telenor har ett kostnadsfritt kort som du kan beställa till din Volvo, ett erbjudande till nya Volvo kunder. Det är ett kontantkort som du kan fylla på efterhand. Jag skaffade det och tycker det har varit till glädje under sommaren exempelvis genom att lyssna/streama radiokanaler, ljudböcker via Storytel etc. Dessutom kan man ju använda bilen som en Wifi hotspot och övriga familjemedlemmar kan använda padda etc under färd.

Jag tycker det är kanon faktiskt.

Edit nu såg jag i efterhand att du sett detta om Telenor.. :oops:
Kör oxå med gratis Telenor men använder det väldigt sällan (nästan aldrig). Har kört TuneIn några gånger men det funkar minst lika bra via BT. Apparna är rena skämtet (Storytell är säkert bra) men övriga :roll:
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]