Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Anders E
Denesfay skrev:Ingen kampanj på generatorremmens spännrulle som han nästan är säker på orsakar detta ljud.

Så jag får stå för byte av spännrulle och rem.
Bilia ska ha hutlösa 2900 kr för att byta dessa komponenter. Låter det normalt? :roll:
Då är inte AC kompressorns rem inräknad. Då skulle det kostar 1000 kr till.

Jag menar, bilen har gått ca 5500 mil i dagsläget. 6000 mils servicen gjordes för knappt någon månad sedan.

Någon som jobbar på Volvo/Bilia/Rejmes kanske kan kolla upp vad det går loss på hos dom på en 2.5FT motor?

Det lät lite väl dyrt, jag betalade 2700:- inkl kompressorns remmar hos Bilia Stenkullen.
Nu är spännare och rem bytt. Dock ej AC/Kompressorns rem.
Ljudet som också hörs på filmen är borta.
Min spännrulle var sné tydligen. Därav ljudet.

Istället har jag nu ett annat ljud. Men det hör man är remmen som viner lite. Dock tror jag att detta kommer försvinna med tiden då remmen sliter in sig lite.
Denesfay skrev:Istället har jag nu ett annat ljud. Men det hör man är remmen som viner lite. Dock tror jag att detta kommer försvinna med tiden då remmen sliter in sig lite.
Hej! Har du fortfarande det här "annat ljud"?

Ursäkta mig, men jag fortsätter på engelska (suomalainen prkl ;) I had my timing belt (and the other belts, pulleys, tensioners etc.) changed at the local Volvo shop in Vaasa, and after that there has been this squealing whine that sounds just like a loose belt. It makes that sound when the car is started, but after it warms up, maybe in 15-30 seconds, the sound disappears.

Som du, tänkte jag också att ljudet skulle forsvinna med tiden, men nu har ett år gått och det viner fortfarande. :oops:

Edit: Bilen är V70 2008 2.5T
Åtdragning vattenpump B230E

12Nm var det jag drog, provade 14Nm men våga[…]

Uppdatering: Volvo vill inte ta i ärendet och[…]

Bakbok? Tog ett tag att förstå men du […]

B30a i en 740?

men bortsett från regg, så undrar jag […]