- lör 06 sep 2014, 22:55
Ta exemplet med en person jag känner som krockat tre gånger på ett år.
Det är inte hennes fel!
Att hon (förmodligen) satt och kollade på mobilen är inte hennes fel utan någon annans.
joel80 skrev:I alla andra delar av fordonssäkerheten arbetar man ju för att ta bort och minska risken för mänskliga misstag. Jag tycker det går mot nollvisionen eller vilken vision som helst om att få en säkrare bilflotta. Även om jag tycker det är märkligt att folk är så ovetandes om sina bilars funktioner.Folk bryr sig inte för det är inte deras problem, krockar dom så är det någon annan som kört på dom.
Ibland är det dock inte egna bilar. Jag blir förbannad på Gävle Kommun där de köpt in rätt nya Hyundais till hemtjänsten... Dom åker runt utan baklysen året om! Jag har under 2 år inte sett en enda av deras bilar med lyset tänt! Inte under bäcksvarta vintern eller hellregn under sommaren. Deras förare bryr sig inte om vad dom kör.. (Även om dom borde ha koll på lysen då man förmodar att dom har körkort) Det funkar inte.. Då måste man göra om förutsättningarna, eller börja stävja felaktigheterna med .t.ex böter eller i allafall frekvent stoppa de som gör fel.
Ta exemplet med en person jag känner som krockat tre gånger på ett år.
Det är inte hennes fel!
Att hon (förmodligen) satt och kollade på mobilen är inte hennes fel utan någon annans.
V70II D5 Summum AWD -13 Polestar