Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av roadside
Det kanske har vart uppe på tapeten förut, men jag vill tipsa om Volvos lädervårds-kit. Har ju barn i bil och nu var det dags att sanera :wink:
Jag har ju momentum halvskinn och det har blivit en massa solskyddkladd bla. nu i sommar. Jag köpte 2x Volvos kit för 58kr som innehöll en rengöringstrasa+torktrasa och en impregneringstrasa. Räcker till två säten och resultatet blir verkligen jättebra + lättjobbat. Som nytt igen :-)-) Bara ett tips....
Bilagor
IMG_0714.JPG
IMG_0714.JPG (158.59 KiB) Visad 2214 gånger
Användarvisningsbild
av börne
58kr för två säten eller 116kr för alla fyra säten! Då finns det bättre grejor rent ekonomiskt.

Kör till närmsta Ikea & köp ABSORB... http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10032294/

Själv har jag fram till nu använt MIO:s lädervårdskit Läderrengöring & skydd maxi. Samma som erkänt bra Leathermaster då det tillverkas av dom. Volvo säljer också ett sådant kit & misstänker att det är samma, en del påstår att Ikeas är samma som Volvos så antagligen kan alla 3 vara Leathermaster. MIO:s ser exakt ut som detta http://zenus.is/wp-content/gallery/mynd ... master.jpg fast lättare att få tag på då MIO finns lite överallt.

Har nu beställt grejor från Autoglym. Leather Cleaner & Leather Care Balm. Gillar att testa nya medel.

Menar bara att du kan köpa ett lädervårdskit som varar betydligt längre än dom där rengöringstrasan/torktrasan för mindre pengar.
Användarvisningsbild
av Sceptic
58kr :shock: , jag har för mig att jag betalade betydligt mer för mitt Volvo leathercarekit....finns det flera olika?
Användarvisningsbild
av roadside
börne skrev:58kr för två säten eller 116kr för alla fyra säten! Då finns det bättre grejor rent ekonomiskt.

Kör till närmsta Ikea & köp ABSORB... http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10032294/

Själv har jag fram till nu använt MIO:s lädervårdskit Läderrengöring & skydd maxi. Samma som erkänt bra Leathermaster då det tillverkas av dom. Volvo säljer också ett sådant kit & misstänker att det är samma, en del påstår att Ikeas är samma som Volvos så antagligen kan alla 3 vara Leathermaster. MIO:s ser exakt ut som detta http://zenus.is/wp-content/gallery/mynd ... master.jpg fast lättare att få tag på då MIO finns lite överallt.

Har nu beställt grejor från Autoglym. Leather Cleaner & Leather Care Balm. Gillar att testa nya medel.

Menar bara att du kan köpa ett lädervårdskit som varar betydligt längre än dom där rengöringstrasan/torktrasan för mindre pengar.
Alltid bra med tips. Jag resonerar som så här:
Har man köpt en bil för närmare 200kkr så känns det inte som ett par hundralappar hit eller dit spelar någon roll, inte för mig i alla fall. På tre år som jag ska ha bilen så blir det väl tre såna behandlingar på sin höjd...
Sedan är väl en aspekt att man vet att Volvos paket är ok att använda.
Användarvisningsbild
av roadside
Sceptic skrev:58kr :shock: , jag har för mig att jag betalade betydligt mer för mitt Volvo leathercarekit....finns det flera olika?
Har ingen aning faktiskt. Det här paketet var vad som fanns på hyllan.
Användarvisningsbild
av börne
Sceptic skrev:58kr :shock: , jag har för mig att jag betalade betydligt mer för mitt Volvo leathercarekit....finns det flera olika?
Du tänker på det kitet som jag syftar på med en rengörigsvätska & en för att skydda lädret.

Har funnits innan i alla fall.
Användarvisningsbild
av Funk
Det lilla kitet i första inlägget är med förindränkta dukar som innehåller samma saker som det större "gamla" kitet, båda finns att köpa parallellt. I våra bilar skickades ett sådant litet med vid leverans.

/Thomas
Användarvisningsbild
av crumpets
Låter som en kanongrej tycker jag. Har man ett kit med flaskor för när man orkar göra noggrannt är det ju kanon att dra av med wipes då och då när man vill göra nåt lite snabbt!
Användarvisningsbild
av milktrucker
Volvo leather care-kit med 2 flaskor har jag provat och det var skit. kostade flera hundra, visst det blev kanske rent med läderfettet var ju under all kritik.
Nu kör jag med riktiga medel i stället, smartabs läderrengöring samt deras läderfett, eller turtles som är likvärdig.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag har heller ingen bra erfarenhet av Volvos leather care-kit, medlet hade svårt att få bort b.la små jeansfläckar på ljust läder.

Nu kör jag med interiör clean på säterna med multisvamp från pingens och det fungerar bra, sen lägger jag på leather care (artic clean) och det fungerar bra. :-)-)

Ja det låter som ett elfel. Kanske någ[…]

Du verkar prioritera komfort och en behaglig k&o[…]

Hej allihopa detta är mitt första inl&au[…]