- sön 24 aug 2014, 21:41
Tycker resonemanget här på senare tid har spårat ur lite... Med alla tillbehör, vare sig de är hårdvara, så som spoiler, el-baklucka m.m. eller mjukvara så som tidur till tillsatsvärmaren eller Polestar så är de olika eftersökta av olika köpare. Tror som tidigare nämnts inte att alla som Polestar-optimerar sin bil gör det för att köra racer och köra "skiten" ur sin bil... Jag gjorde det med min V70II D5 nu i våras mest för känslan av att ha lite mer "pulver" i bilen, men utan att för den sakens skull köra skiten ur den. Själv är jag småbarnsfar och åker ofta omkring med familjen i bilen... då blir det minsann inga rödljusrivstarter eller liknande. Bara skönt ha den lite snabbare och aggressivare responsen i bilen vid t.ex. omkörningar osv.
Dock vore det intressant och veta om vad/eller om Polestar-optimering eller andra eftermonterade tillbehör genererar för påslag vid t.ex. ett inbyte hos Volvo. När du vill byta in din bil så dissar de ju ofta alla eventuella tillbehör för att hålla nere inköpspriset för att sedan marknadsföra samma bil som extra välutrustad och värd varenda extra krona som det betingar när de sedan säljer den vidare... Har handlarna någon liten lista på vad varje tillbehör är värt?
Dock vore det intressant och veta om vad/eller om Polestar-optimering eller andra eftermonterade tillbehör genererar för påslag vid t.ex. ett inbyte hos Volvo. När du vill byta in din bil så dissar de ju ofta alla eventuella tillbehör för att hålla nere inköpspriset för att sedan marknadsföra samma bil som extra välutrustad och värd varenda extra krona som det betingar när de sedan säljer den vidare... Har handlarna någon liten lista på vad varje tillbehör är värt?
Volvo XC90 D5 AWD R-Design - Electric Silver Metallic - MY12
Tidigare:
Volvo V70II D5 - Momentum - Black Stone Solid - MY11 - Polestar
Volvo V70II 2,0F - Momentum - Black Sapphire Metallic - MY09
BMW 330i - Silver Metallic - MY01
Tidigare:
Volvo V70II D5 - Momentum - Black Stone Solid - MY11 - Polestar
Volvo V70II 2,0F - Momentum - Black Sapphire Metallic - MY09
BMW 330i - Silver Metallic - MY01

om det höjer andrahandsvärdet tror jag inte ett dugg på, lättare att sälja möjligtvis till en ungdom, men skulle jag sälja den till min pappa skulle jag plocka bort det omedelbart
- By Favazza