- lör 06 sep 2014, 11:34
Hej!
Vänder mig till alla eminenta XC90-ägare. Hur stort är benutrymmet i den 5-sitsiga respektive 7-sitsiga modellen av XC90. Antar att det är lite mer plats i baksätet på den 5-sitsiga då den saknar den 3:e stolsraden. Dela gärna med er av både måttet mellan främre stolsrygg och baksätets sittdyna (benutrymmet) samt måttet mellan främre stolsryggen och baksätets ryggstöd (hela sittutrymmet).
Någon som har erfarenhet och kan jämföra med V70II (08- alltså)?
Tycker V70:n jag har nu, (D5 MY11) är lite trång. Jag förstår ju att XC90 är lite luftigare med mer höjd och en större bredd, men man ska ju få plats med barnstolar också.
Tack på förhand,
Vänder mig till alla eminenta XC90-ägare. Hur stort är benutrymmet i den 5-sitsiga respektive 7-sitsiga modellen av XC90. Antar att det är lite mer plats i baksätet på den 5-sitsiga då den saknar den 3:e stolsraden. Dela gärna med er av både måttet mellan främre stolsrygg och baksätets sittdyna (benutrymmet) samt måttet mellan främre stolsryggen och baksätets ryggstöd (hela sittutrymmet).
Någon som har erfarenhet och kan jämföra med V70II (08- alltså)?
Tycker V70:n jag har nu, (D5 MY11) är lite trång. Jag förstår ju att XC90 är lite luftigare med mer höjd och en större bredd, men man ska ju få plats med barnstolar också.
Tack på förhand,
Volvo XC90 D5 AWD R-Design - Electric Silver Metallic - MY12
Tidigare:
Volvo V70II D5 - Momentum - Black Stone Solid - MY11 - Polestar
Volvo V70II 2,0F - Momentum - Black Sapphire Metallic - MY09
BMW 330i - Silver Metallic - MY01
Tidigare:
Volvo V70II D5 - Momentum - Black Stone Solid - MY11 - Polestar
Volvo V70II 2,0F - Momentum - Black Sapphire Metallic - MY09
BMW 330i - Silver Metallic - MY01
- By klacken