Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Herkulez
Har en V70-00 22k mil med beige inredning. Sätena är som man kanske förväntas vara skitiga. Inte jätte skitiga, men fläckvis osv. Är det någon som provat lämna in till en riktig rekond firma, eller bara vet om det brukar bli bra resultat om man gör det? Är ju ingen mening att hålla på hemma i alla fall med klädsel rengöring mm. De har väl riktiga grejer där man blåser in och suger ur. Fågan är vad man kan förvänta sig för resultat och vad det kostar?
Användarvisningsbild
av Vojje
Har du Polestar? Isf är det normalt med bruna fläckar i sätet.
Användarvisningsbild
av Perra83
Skinnklädsel gör du inte rent med någon klädseltvätt. Tyg sprayar du med rengöringsmedel och suger rent och sköljer till du får helt rent.

Skinn gör du enkelt rent med ett rengöringsmedel som du försiktigt borstar omkring med en mjuk borste och torkar torrt med våffelduk el liknande. Torka sedan skinnet med en lätt fuktad microfibertrasa. Låt skinnet torka och smörj det sedan.

Här har ja tvättat sambons C30 2012 4000mil. Skinnet ska ha en matt finish. Dynan va blank av smuts.

Bild

Medel som användes. Spam är rengöringsmedel. Skin är återfuktaren till skinnet. Purple förseglar du all plastinredning och ger en fin matt finish.

Bild

Köper allt på http://www.streetpower-rekond.se
av Herkulez
Tack för svar! Inget skinn vilket är synd då det vore att föredra i rengörings syfte. Halv skinn, eller snarare fejk skinn plast/galon eller vad det är. Trasigt efter ett tag är standard i alla fall. Det är själva tyg delarna jag syftar på. Tycker det är svårt att få till det om man inte har riktiga grejer. Får se om jag lämnar in skiten trots att jag inte har polestar.
Någon med ny fartkamera fil gpx

Min original gps har inte fartkameror. Fick tag i[…]

Fått hem däcken idag, nu ska bara n&a[…]

V50 löst luftintag över kylaren

Två plastpluppar man drycker ner.

Hur tvingade bilen dig att köra på be[…]