Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Låtsasbil
Har nyligen köpte en v70 2,5ft automat 2010. Är skitnöjd!
I jakt på diverse småpill, ledlampor tex. så slås jag av den otroliga prisskillnad som är mellan tex Vparts och Ebay.
Ett exempel:
Ledar för parkeringsljus på vparts 119:- plus frakt
http://www.vparts.se/se/leds-for-parker ... -xc70.html

Motsvarande led på ebay: 10 stycken för ca 24:- inklusive frakt..

http://www.ebay.com.au/itm/10X-White-T1 ... 0660971811

Det här är ju bara att acceptera, vparts tar det pris dom ser att de kan sälja grejerna för. Snygg hemsida med bra guider och snabb och personlig service betalar man ju självklart för. Inga konstigheter.

Men! När Vparts nu tar ca 900:- för backspegelkåpor... så börjar ju jag undra var man kan hitta motsvarande produkt utan en svensk mellanhand..

Fatta mig rätt nu, jag har råd att köpa alla saker jag vill ha från Vparts eller liknande webshop, men det är ju lite sport i att hitta en bra källa till samma produkt till ett bättre pris. Har sökt en del på ebay och andra ställen utan bra resultat hittills..

Era tankar och tips?

//M
Användarvisningsbild
av P210
Jag utövar samma sport! blir ledsen när jag ser hur mycket man kan sockra priserna i "svenska" webbutiker.
Handlar med stor glädje grejorna för en tiondel på ebay, dealextreme, aliexpress, dhgate etc.
Det handlar om allt från USB kablar för 1$, Ledlampor, vinylfolie, digitala skjutmått, surfplattor för en tredjedel av sverigepriset.

En typexempel:
Dessa SMD-LEDs H11:or som är poppis att sätta i dimljusen är det inte svårt att hitta för en femhundring här hemma, köp dem på Aliexpress för 119:- paret!
Bild

Även Volvo originalgrejor kan vara upp till halva priset på nätet, USA är billigt men tullavgifter tillkommer därifrån.
Bättre är bilskrotarna i England (inom EU = tullfritt), de piskar bildelsbasen på fingrarna med upp mot halva priset inkl frakten!
Har köpt två läderrattar därifrån för under 500:- de kom med vanliga posten inkl airbag... (hoppas bara avsändaren kan bli fälld för bombdåd..)
Min Peugeotcabbe fick en cablucka och nya låshandtag till cabben som inte gått att uppbringa i Sverige, V50:n en ny LCD skärm till RTI:n för 1300:- (Bildelsbasen vill ha 3500:-)

Största prylen hittills är en elektrisk fyrhjuling för barn på 36V500W som en svensk webbutik begär uppåt 5000kr för, +500kr i frakt inom Sverige...
ebay.de fanns flera för köp nu priset 2200kr + 500kr i frakt till Sverige, en polare som orkade buda fick hem sin för 1800:-
av Droopy
Ni kan ju bilda ett bolag och sälja 10-pack för 24sek så får ni se hur länge det går......................
av Låtsasbil
Nja..det var inte det jag var ute efter, jag accepterar ju att de "lokala" webhandlRn har rejäla påslag
Allt runtomkring kostar naturligtvis här i Sverige. Men 2,4kr styck mot 59kr styck..
Du är ironisk i ditt förslag till att bilda bolag, grejen är att det bolaget finns redan, kolla eBay..
av Låtsasbil
P210 skrev:Har svårt att gå under inköpspriset men 600:-/10st kan du få dem för.

Eller köp ett par på Hova för 445:- och gynna svensk företagsamhet! :wink:
http://www.hova.com/lampor-led-dimljus- ... -xenonvit/

Jag begriper att de måste tjäna pengar på dem men någon måtta får det väl vara.. och vem kapar inte en mellanhand om man kan!

Ja precis. Att just LED prylar är sjukt mycket billigare utomlands står ju klart. Men var hittar man då alla plastprylar?
Backspegelkåpor tex är ju inte direkt någon hightech produkt.. var tillverkas dom? av vem? någonstans står det ju en snubbe och drar i en spak till backspegelkåp-pressen, slipar gjutskägg och blåser av med tryckluft, stoppar i plastpåse och lägger i låda..

Observera nu att jag jagar billiga "extraprylar" och vill undvika rena crazybananaspriser. Service och "riktiga" bildelar, då är det original som gäller.

//M

Det är egentligen enligt lag förbjudet[…]

Min far har också råkat ut för n&[…]

Jag har plötsligt fått ett fel under f&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]