Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exquattro
Leinad, i mina ögon kan man lätt motivera Quattro om man funderar på Audi. Det är bara att prova, det är två olika bilar. Första gången jag testade 2006 ville jag inte ha en Quattro men hamnade av misstag på en grusväg, det tog mej 200 meter att ändra mej. Sedan märks det i första bästa rondell eller skarp kurva också i sommarväglag. Däremot Multitronic ska du nog testa innan du bestämmer dej, jag har kört en del med det och skulle aldrig välja det, den kommer dessutom att försvinna från marknaden och ersättas med en ny 7-stegad låda. Lägger du till några hundralappar på det offererade priset får du plus-paket och jag tror även S-line. De gödslar med rabatter precis som BMW och MB. Det är tydligen öppet krig nu.
Snälla! Köp ingen fransk bil det sämsta du någonsin kommer att betala pengar för i ditt liv

Om du är ute efter billig kombi som är snygg/elegant på sitt sätt köp en honda civic tourer nya eller mazda.
av Leinad
Tänkte bara avsluta tråden med att berätta att jag nu efter provkörning bestämt mig för en Audi A4 Avant TDI 190 hk Quattro S-tronic med Sport Editon Plus. Ska bara besluta mig om lite olika tillval och sen blir det beställning. Landar på ca 330 tkr efter tillägg av parkeringsvarnare även fram samt uppgradering av steroen, vilket känns som ett bra pris.

Tack till alla som deltog i diskussionen. Det jag kommer sakna mest med min Volvo kommer nästan att vara detta forum där jag varit en mycket aktiv läsare men inte lika aktiv deltagare. Även om jag säkert kommer att hänga här en del även i framtiden.

Någon som har tips om ett bra Audi-forum förresten. Efter en snabb titt verkar det finnas ett par men mest diskussioner om problem med äldre modeller.
av Lövet
Nordicaudi.se är nog det största men det är riktigt segt. Knappt några svar.
av Exquattro
Grattis Leinad, det blir säkert en kalasbil. Jag har kört många trevliga mil med en liknande. Jag har i min egen bilbytarvånda idag långkört med lånad V60 D4 med manuell låda, också en mycket trevlig bil på sina sätt men jag saknade fyrhjulsdriften. Lika mycket som du kommer att sakna detta förträffliga forum där man kan diskutera sådant här utan att det blir pajkastning. Föredömligt! :D
Användarvisningsbild
av Perc
Leinad skrev:Men att bestämma vilken bil man ska köpa är MINST 50 % känslor (kanske 90 %), annars skulle ju inte 20 % av sålda nya bilar i Sverige vara Volvo men 0,01 % av sålda bilar världen över vara Volvo (snabbt överslag - inte korrekt statistik).
Självklart är det det. Man kör det man trivs med. Men det är fortfarande väldigt lätt att avfärda hela frankrike som biltillverkningsland bara för att man hade en Renault 19 som krånglade nån gång för 15 år sen. Skulle nån göra samma med en tysk bil? Eller svensk? Aldrig.

Och det är självklart att svenskar köper Volvo, precis som det är självklart att fransoser köper franska bilar eller att japaner köper japanska bilar.

Varför slå i en så svindyr olja i[…]

Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]