Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chaffis75
Imorgon börjar försäljning av XC90 first edition. Jag hade gärna beställt en men tyvärr inte riktigt den ekonomiska möjligheten men vem här på forumet kommer beställa en?
Fredrik
Användarvisningsbild
av kave
Jag var intresserad innnan då jag hade stora förhoppningar på pluginhybridkonceptet iom det höga priset, men nu blir det att avvakta T8.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Priset verkar vara fast, först får man köpa ett certifikat för att få köpa nya XC90 och det kostar 20.000kr + bilen 769.000kr.

Leveranserna kommer starta i Maj så jag antar att första årgången blir MY16.

Spec på XC90 First Edition: :)

* Utrustningsnivå: Inscription
* Onyx Svart
* D5 AWD automat
* Exklusivt premium sound system från bowers & wilkins
* Four-C chassi med luftfjädring
* Led-strålkastare med automatiskt kurvljus
* Läderklädd instrumentpanel, ratt & på dörrar med kontrastsömmar
* Parkeringsassistent & parkeringskamera
* Grafisk Head-Up Display (HUD)
* Elmanövrerad förarstol med minnesfunktion
* Säkerhet & stödsystem som hastighetsbegränsade , adaptiv farthållare, kollissionskontroll fram & bak, lane keeping aid, blis.

*Digitalt kombiinstrument med 12,3 tums färgskärm
* Keyless
* Elmanövrerad baklucka.
* 21" Alu-fälg "Silver Rlegance" med däck 275/40 R21
(RSI) Road sign information
av para
Ja certifikatet på 20tusen betalar man direkt med kort när man beställer på nätet. Sen har man 3veckor på sig att knata ner till sin handlare och skriva på ett riktigt kontrakt. Känns inte som nått direkt prutläge då.

Idag på eftermiddagen fanns det 4-500 kvar som inte var köpta, bara reserverade.
av Säljarn2000
Jag har tyvärr inte beställt nån, men jag har fått förmånen att leverera en XC90 First Edition till kund vecka 20 nästa år.
Modellåret blir MY16, vi kanske borde ändra forumdelens namn?
av para
Säljarn2000 skrev:Jag har tyvärr inte beställt nån, men jag har fått förmånen att leverera en XC90 First Edition till kund vecka 20 nästa år.
Modellåret blir MY16, vi kanske borde ändra forumdelens namn?
Då har du ju svaret... Fick kunden pruta nått eller var det fast pris?
Användarvisningsbild
av bjornw
Nu ser det ut att vara slut på nr, går inte att hitta något att reservera och de flesta är sålda också. Gick fort...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 44
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]