- ons 03 sep 2014, 16:15
#895387
På Teslaforum rapporterar förare (många i Norge där det sålts över 1000st) att dom får ca 45 mil ut av batterierna.. Även under vinterhalvåret verkar Tesla hålla bättre än t.ex Nissan leaf.. 40 mil är inte ovanligt trots massa minusgrader.
Superchargerstationer som ny byggs upp i Sverige (upp till Sundsvall) ska ta ca 20 minuter för ca 80%, sen ytterligare 20-25 minuter för de sista 20%. En lunchrast så är det alltså så gott som fullt. (Hemma kan man via 3fas-laddare få fulladdat på 8 timmar om jag kommer ihåg rätt.
Har man för övrigt köpt en tesla med 85KWh-batteriet har man livstids gratis uppladdning på superchargerstationerna. :)
Fast nu glider vi kanske lite långt ifrån XC90..
Superchargerstationer som ny byggs upp i Sverige (upp till Sundsvall) ska ta ca 20 minuter för ca 80%, sen ytterligare 20-25 minuter för de sista 20%. En lunchrast så är det alltså så gott som fullt. (Hemma kan man via 3fas-laddare få fulladdat på 8 timmar om jag kommer ihåg rätt.
Har man för övrigt köpt en tesla med 85KWh-batteriet har man livstids gratis uppladdning på superchargerstationerna. :)
Fast nu glider vi kanske lite långt ifrån XC90..
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13