Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ajajaja
Micce1980 skrev:
Använder samma hållare. Inga Problem att sätta i eller ta loss mobilen med en hand, bara att trycka mobilen åt sidan, det hållet som den fjädrande justeringen sitter på.

Tycker den sitter riktigt bra å stabilt.
Även jag var orolig för att den skulle kännas "rapplig" men den är mycket stadig utan tillstymmelse till ostadighet.
Absolut inga problem att sätta dit och ta bort telefonen med en hand.
av gnudi
Personligen skulle jag rekommendera Unisynk.
Har testat den i en månad nu och bortsett från att den fungerar alldeles utmärkt är den även snygg.

Fördelen med den är att den är skalbar så den passar flera olika storlekar.

Bild

Bilia eller clasohlson, 299kr
Den största fördelen med Kenu är ju att den är så liten så den knappt märks, inte ens när den är tom. Den enda riktiga nackdelen är egentligen att den på min V50 spärrar flensarna på ventilen så att luften inte går att rikta nedåt ordentligt, så kall AC-luft har en tendens att blåsa rakt fram eller i ansiktet. Det har varit lite irriterande nu i sommar.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Äntligen skaffat en Kenu efter att varit utan mobilhållare i nio månader :)

Var först inne på att handla en Brodit men tänkte att det var värt att prova en Kenu först ändå. Helt ok, skulle kunna vara stabilare vid i/ur montering av luren i just V50 men då den inte kommer att användas vid vardagligt bruk av bilen tror jag denna kommer fungera ypperligt. Ser rätt bra ut också :)

Bild
Användarvisningsbild
av Perc
Jag kör på Brodits aktiva hållare och det tänkte jag fortsätta med under överskådlig framtid.

Till min iPhone 5S har jag denna: http://brodit.se/product.html?id=521504 ... Phone%205S

Telefonen sitter som berget. Den är ställbar i bredd också så den passar även om man har ett fodral på. Jag har dock ett klagomål - fodralet måste vara ganska tunt. Apples egna läderfodral får med nöd och näppe plats. Åt andra hållet finns det gott om justermån, onödigt mycket faktiskt. Telefonen blir ju aldrig smalare än då den är naken men då finns det typ 2cm justermån kvar ännu.

Skruvade isär den för att kolla om det skulle gå att modifiera, men tji fick jag. Rejäla kugghjul i plast som "synkar" dom båda halvorna, och ingjutna muttrar i mässing eller brons till alla skruvar. Toppkvalitet.
av Ollila
Är de bara jag som tycker att den kommer lite långt ner?
känns som om att man blir tvungen att titta ner och släppa blicken från vägen..

//Ollila
av Ajajaja
Ollila skrev:Är de bara jag som tycker att den kommer lite långt ner?
känns som om att man blir tvungen att titta ner och släppa blicken från vägen..

//Ollila
Jo, lite i lägsta laget hamnar den. För min del spelar det ingen större roll då jag till 90% kör på röstanvisningar när jag använder mig av navigator.

Jag fattade det som att TS kommer att vara öv[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]