Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Skrev mest mailet för att, för att citera en god vän, "det är ganska otroligt att man lyckas plugga till journalist i ett par år för att sen prestera såna skitartiklar utan någon som helst kritisk tankeverksamhet".

Intressant är även att källan hon hävdar för 300km/h på sin hemsida bara skrivit ~250km/h villket är betydligt troligare att en volvo klarar av att hänga med i.

/Anders

Edit: Såg att det finns en tråd om det på zatzy http://www.zatzy.com/showthread.php?t=290652

Edit 2: hittade en ny artikeln på Hd.se där de hävdar att det gick i 300 så jag får ta tillbaka min anklagelse där.
Fick även höra en fågel viska att det var en 850 som prejade honom.
Senast redigerad av 1 Brainy, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av CarMan
när allt komerikring så åkte dom säkert bara 180 km/h
av Svarten
Polisen radiobilar är nästan uteslutande v70 2,4t 210hk och saab 2,3t 185hk,
vissa xc70 d5 men de är tydligen inte så populära då polisens körstil ofta fordrar snabb gasrespons lite rapp på toppen.

Inom trafikenheten kan vissa enheter då garantier löpt ut få lite vassare programvara.

I Malmö har polisen en "egen" verkstad , så det som bilia i Malmö utför på dessa bilar är plåtjobb (mestadels).
av Frigge
Svarten skrev: Inom trafikenheten kan vissa enheter då garantier löpt ut få lite vassare programvara.
Skulle inte tro det :roll:

När 940 fanns som Polisbil fick dom som mest montera Turbo+ o inget annat :lol:
av Svarten
Nu var det inte 940 som var på tapeten :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
Svarten skrev:Polisen radiobilar är nästan uteslutande v70 2,4t 210hk och saab 2,3t 185hk,
vissa xc70 d5 men de är tydligen inte så populära då polisens körstil ofta fordrar snabb gasrespons lite rapp på toppen.

Inom trafikenheten kan vissa enheter då garantier löpt ut få lite vassare programvara.

I Malmö har polisen en "egen" verkstad , så det som bilia i Malmö utför på dessa bilar är plåtjobb (mestadels).
det har inget med garantin att göra.
dom kör orginal av 2 skäl.
1.det prioriteras hålbarhet (bättre att komma fram en inte kom fram)
2. polisen får inte köra med olagliga bilar....
Användarvisningsbild
av Loner
Precis, polisen måste oxå hålla sig till regler och lagar.

Här i norr börjar D5:orna bli vanligare o vanligare, räcker inte budgeten till bränsle blir bilarna ståendes...

/L
av Svarten
Trafikenheten har chippade bilar, men de är på undantag!
Men ni har förstås rätt :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
jag är 100% säker på att ingen av de bilarna som servas hoss oss är trimmade.
Användarvisningsbild
av cycler
Kanske därför de har egen verkstad???

Bara en gissning....

/C
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12